Driven och utvecklingsorienterad ekonomichef till Hägersten-Lilj

Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Vill du också ha ett av Sveriges viktigaste jobb? Hägersten-Liljeholmen är ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden. Redan i dag bor här omkring 85 000 personer. Vi på stadsdelsförvaltningen tillhandahåller invånarna stöd och service inom bland annat förskola, social omsorg och äldreomsorg. Våra 2 300 medarbetare är den viktigaste anledningen till att våra verksamheter håller så hög kvalitet. Vi söker dig som vill vara med och fortsätta att utvecklas med oss!

Administrativa avdelningen omfattar ekonomi, personal, IT och telefoni, säkerhetsfrågor, kommunikation, upphandling, nämndkansli samt medicinskt ansvariga sjuksköterskor.



Vi erbjuder dig

- En tjänst som ekonomichef i en växande förvaltning i ett av Stockholms snabbast växande stadsdelsområden.

• Ett utvecklande arbete där du får förmånen att arbeta med en mängd olika samhällsnära verksamheter inom t ex förskola, äldreomsorg och socialtjänst.
- Goda kompetensutvecklingsmöjligheter.
- Stort nätverk inom Stockholms stad med många samarbetsytor.
- Vinter- och sommararbetstid, flexibel arbetstid och goda friskvårdsmöjligheter.

Arbetsplatsbeskrivning

Ekonomienheten ingår i administrativa avdelningen och har det övergripande ansvaret för förvaltningens ekonomistyrning, redovisning, budget- och uppföljningsarbete inklusive tertialrapporter, bokslut och verksamhetsberättelse. Enheten ansvarar även för att utbilda och ge stöd till verksamheterna och ta fram styr- och stöddokument inom ekonomiområdet. Inom enheten finns också ansvaret för olika styr- och rapportsystem samt samordning av internkontroll. Ekonomienheten består idag av fem medarbetare fördelat på fyra controllers och en redovisningsansvarig.

Publiceringsdatum
2018-01-07

Dina arbetsuppgifter
Som ekonomichef leder och utvecklar du arbetet inom förvaltningens ekonomienhet. Det innebär att du ansvarar för ekonomistyrning och processen för verksamhetsplanering, internkontroll och uppföljning. Ansvarsområdet innefattar även arbete med budget, redovisning, delårsbokslut och årsredovisning. Du bistår också med stöd till förvaltningens chefer i ekonomiska frågor samt deltar och håller i utbildningar.

Du driver utvecklingsarbete inom ekonomienheten och du driver och deltar även i förvaltningsövergripande utvecklingsarbete. Du rapporterar direkt till avdelningschefen och du ingår i den administrativa avdelningens ledningsgrupp samt adjungeras till förvaltningsledningen i samband med behandling av viktiga ekonomiärenden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Akademisk examen med inriktning mot ekonomi eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig alternativt gedigen erfarenhet av arbete som ekonomichef som vi bedömer som motsvarande.
- Erfarenhet som ekonomichef med ansvar för ekonomistyrning, redovisning och uppföljningsarbete.

Eftersom du kommer att skriva dokument som till exempel tjänsteutlåtanden, ekonomiska analyser, verksamhetsberättelser, tertialrapporter och remissvar så är det viktigt att du uttrycker dig mycket väl i både tal och skrift på svenska.

Meriterande:

- Erfarenhet av budget- och uppföljningsarbete i en politiskt styrd organisation, gärna Stockholms stad.
- Erfarenhet av att driva utvecklingsarbete.
- Erfarenhet av ekonomisystemet Agresso.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vid följande kompetenser:

För att trivas i din roll som ekonomichef hos oss behöver du motiveras och drivas av utvecklings- och förbättringsarbete. Du är en tydlig, tillgänglig och stabil ledare med integritet och gott omdöme. Vi ser att du har mycket god samarbetsförmåga och skapar engagemang och delaktighet i din ledarroll. Vidare är du strategisk och kommunikativ vilket gör att du på ett pedagogiskt sätt för fram viktiga frågor.

Varmt välkommen med din ansökan!

Övrig information
Läs gärna mer om Stockholms stad som arbetsgivare: http://www.stockholm.se/Arbete/Att-arbeta-i-Stockholms-stad/

https://www.linkedin.com/company/stockholms-stad

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-01-21
Ange följande referens när du ansöker: 2018/91
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Levin, HR-konsult 08 50811728
Lars Wennberg, avdelningschef 08 50823064

Företag
Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini

Adress
Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini
Telefonvägen 30, plan 9
12904 Hägersten

Kontorsadress
Telefonvägen 30, plan 9

Jobbnummer
3888541

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Hägersten-Liljeholmen SDF, Avdelning för admini: