Driven och serviceinriktad Supporttekniker till ett internatione

Maxkompetens Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2011-05-29
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven och serviceinriktad Supporttekniker till ett internatione" (publicerad 2011-06-20) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Maxkompetens Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Maxkompetens Sverige AB

Publiceringsdatum
2011-05-29

Arbetsuppgifter
För kunds räkning söker vi en driven och serviceinriktad Supporttekniker.
Kundföretaget är branschledande och arbetar internationellt med lösningar och tjänster inom informationssäkerhet och e-kommunikation.
Arbetet innebär att ansvara för support och service av kundens tjänster, bl a att felsöka och även avhjälpa problem. Du kommer att ta emot samtal från kunder och hantera ärenden, vägleda kunder och ge support i tekniska frågor.
Bolaget kännetecknas av en dynamisk organisation med riktigt god arbetsatmosfär och är högt i tak. Kundföretaget ligger i teknikens framkant vilket ger dig stora möjligheter att utveckla ditt tekniska kunnande.

Profil
Vi ser att du har en teknisk utbildning och erfarenhet av att göra avancerad felsökning på 2nd till 3rdline nivå.
Det är viktigt att du har jobbat med felsökning av kod där du har fått avgöra om det är bugg eller inte som orsakar problem som rapporterats
Vi kommer att ta mycket stor hänsyn till dina personliga egenskaper. Rätt inställning, personligt driv och engagemang är minst lika viktigt som teknisk kompetens. Du har en eftergymnasial utbildning inom data/IT/teknik.
Du gillar att ha kontakt med kunder och vara serviceminded. Liknande erfarenhet från servicedesk är självklart meriterande.
Det är naturligtvis en fördel om du har tekniskt intresse, god generell kunskap inom IT-system och har grundläggande kunskaper inom Windows/Linux. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska språket, skriftligt såväl som muntligt.
För att trivas på bolaget och i din roll tror vi att du som person är drivande, kreativ, har en stark vilja att utvecklas och lära dig nya saker. Tjänsten kräver att du är stresstålig, har en framåtanda och förmåga att arbeta självständigt. Vidare är du en person som älskar att ta dig an utmanande problem och du finner det stimulerande att jobba med människor och teknik.
Start: Omgående
Arbetstid: Kontorstider
Lön: Individuell marknadsmässig lönesättning

Företaget
Kundföretaget arbetar internationellt och deras kunder är större företag och organisationer där IT och internet är centrala i hanteringen av känslig information och kunskap. Huvudkontoret är beläget i Sverige med kontor utplacerade i flera länder i Europa. Företaget har flera välkända samarbetspartners över hela världen.
Huvudkontoret är placerad i en modern kontorsfastighet nära Södermalm med utsikt över Årstaviken, Stockholm, nära till goda kommunikationer och stort restaurangutbud.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-12
Ange följande referens när du ansöker: 167
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Maxkompetens Sverige AB

Adress
Maxkompetens Sverige AB
Drottninggatan 61
11121 Stockholm

Jobbnummer
948447

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Maxkompetens Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Maxkompetens Sverige AB: