Driven och engagerad VD-assistent rekryteras till Heléns
Manpower Professional / Administratörsjobb / Halmstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Manpower Professional i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Heléns är Skandinaviens ledande stålrörsgrossist. Huvudkontor, lager och produktionscenter finns i Halmstad. Vi har även ett lager och produktionscenter i Knäred samt försäljningskontor i Västerås, Karlstad och Örnsköldsvik. Heléns bedriver verksamhet via dotterbolag i Danmark, Norge, Estland, Lettland, Litauen samt Ryssland. Omsättningen är ca 2 miljarder och antalet anställda är ca 270.
I samarbete med Manpower Professional söker Heléns till huvudkontoret i Halmstad en VD-assistent.
Publiceringsdatum2010-03-12Dina arbetsuppgifterSom assistent till VD kommer du att arbeta nära såväl ledningsgrupp som styrelse. I denna affärsorienterade miljö blir dina uppgifter bl.a. att organisera och planera för möten, besök och resor, hålla ordning på kalendern, besvarar brev, e-post och inbjudningar. Du kommer att förbereda och skapa företagspresentationer, sköta administration före, under och efter lednings/styrelsemöten m.m. Du kommer att vara VD:s och ledningsgruppens förlängda arm i kommunikationen med den övriga organisationen där en stor del av affärskommunikationen sker på engelska och tyska. Du är även beredd att ingå i eller självständigt driva olika typer av interna eller marknadsrelaterade projekt.
Vem är du?
Vi söker dig med erfarenhet av liknande arbete (sekreterare, assistent, chefs-/VD-sekreterare eller motsvarande), gärna internationellt. Du har god förmåga att prioritera, leda och slutföra flera uppgifter inom givna tidsramar. Vidare är du duktig på att samla in, analysera och sammanställa information om olika projekt. Du är noggrann och har känsla för detaljer.
Som person är du strukturerad och kvalitetsmedveten. Vidare är du serviceinriktad, flexibel, positiv och stresstålig. Du har lätt för att samarbeta med andra och kan självständigt utveckla och driva ditt arbete. Du agerar med diplomati och integritet vad gäller hantering av sekretessbelagda och känsliga frågor.
Du har som lägst gymnasieutbildning, akademisk utbildning med inriktning mot ekonomi är meriterande. Du har goda kunskaper i Officepaketet. Du talar och skriver engelska obehindrat då detta är koncernspråket och det är en stor fördel om du även behärskar tyska. Du trivs i en internationell miljö med mycket kontakter samt ser positivt på förändringar.
Kontaktperson för detta jobbSkicka in din ansökan med CV och personligt brev via länken nedan. För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Tiina Stridh på tel: 0705-85 49 61.
Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Välkommen med din ansökan!
Manpower är Sveriges största privata rekryteringsföretag. Vi finns på ett 70-tal orter och har 50 års erfarenhet av kompetensförsörjning.
Arbetstider och omfattningEnligt överenskommelse
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-04-12
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktTiina Stridh, 035-16 14 47
FöretagManpower Professional
AdressManpower Professional
Jobbnummer 605745
Observera att sista ansökningsdag har passerat.