Driven kundservicespecialist för nylanserad digital produkt

Hogia Service AB / Supportteknikerjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Service AB i Stenungsund, Stockholm eller i hela Sverige

Är du lösningsorienterad och engagerad, samt har ett stort tekniskt intresse? Vill du bygga upp framtidens kundservice?

Nu får du möjlighet att ta dig an en helt ny roll i vårt drivna team.

Hogia Signit och digital signering är ett nytt satsningsområde för Hogia. Utmaningarna såväl som möjligheterna är många, kopplat till lansering av produkten på marknaden.

Ditt nya arbete

Hogia Signit är en produkt som kommer att säljas genom många olika kanaler på Hogia, vilka även kommer att ha supportkontakten med slutanvändarna. I din nya roll kommer du att ansvara för att bygga upp och driva den bästa tekniska baksupporten man kan tänka sig. Du har kontakt med de interna branschbolagen och i vissa fall även med partners som använder lösningen, och du säkerställer att de har den kompetens inom området som de behöver för att kunna erbjuda support i framkant till slutkunderna. Då digital signering är ett nytt område för Hogia så behöver området behöva byggas upp från grunden. Det är avgörande att du arbetar proaktivt för att minimera kundens supportbehov, för att i slutänden skapa en nöjdare kund och mindre belastning på den bemannade supporten. Det faller sig naturligt att du även är med och aktivt driver eSupport-frågan ur ett Signit-perspektiv.

Då digital signering och speciellt identifiering är ett fokusområde även från myndigheternas sida så är komplexitetsnivån lite utöver det vanliga. Att bevaka det här området i stort kommer vara viktigt för samtliga i teamet, för att vi ska försäkra oss om att vi kan vara med och påverka och skapa standarder.

Är du vår nya kollega?

För att lyckas i rollen behöver du ha erfarenhet av kundservice och då gärna inom programvaror och/eller molnbaserade, digitala tjänster. Eftersom tjänsten bland annat handlar om att bygga upp teknisk baksupport och sedan förvalta och vidareutveckla den är det viktigt att du har ett eget driv, engagemang samt ett strukturerat förhållningssätt. Som person är du positiv, lösningsfokuserad, ansvarstagande och naturligtvis kundorienterad. Du har eftergymnasial utbildning, gärna ett intresse för teknik, och du uttrycker dig obehindrat på svenska och engelska, både i tal och skrift.

Att arbeta på Hogia

Tanken om långsiktighet färgar allt vi gör, utvecklingen av våra produkter och relationen till våra medarbetare och kunder. Vi skapar kvalitet genom all vår samlade kunskap kombinerat med nyskapande och smarta idéer. Vi har ett vägledande förhållningssätt och delar gärna med oss av kunskap och inspiration till alla som har nytta av den. Vi är personliga och äkta och vill göra gott för såväl våra kunder som vår omgivning.

Vi är många små bolag i samverkan vilket möjliggör för många medarbetare att ta ansvar och få utvecklas mellan olika roller och olika bolag. Din utveckling är viktig för oss och vi arbetar löpande med kompetensutveckling. Hälften män och hälften kvinnor har vi varit sedan starten 1980 - det är självklart för oss, och har varit en bidragande faktor till att vi idag har en så stabil grund att stå på. Den grunden skapar möjligheter och just nu pågår Hogias största satsning på produktutveckling någonsin, med utveckling av nästa generations molnprodukter.

"I hälsans tecken" är Hogias egen hälsosatsning och vi arbetar aktivt och långsiktigt för att vara en hållbar arbetsgivare. Yoga, crossfit, meditation, zumba, löpargrupper, styrketräning, massage och körsång är exempel på aktiviteter som du som medarbetare kan ta del av - ett brett utbud, så att var och en kan hitta sitt eget personliga sätt att må bra. Placeringen av vårt huvudkontor, precis på strandkanten, erbjuder en vacker arbetsmiljö och lockar även till andra utomhusaktiviteter såsom cykling, promenader, bad och beachvolleyboll. Som ett led i vårt hälsofrämjande arbete så har vi valt att vara en rökfri arbetsplats och vi arbetar även med andra förebyggande insatser kring hälsa och arbetsmiljö.

Följ oss i sociala medier för att få en inblick i vår vardag!

Vi arbetar med löpande urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan alternativt hör av dig redan idag!

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration. Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor. I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna. Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 675 medarbetare. Mer information om Hogia finns på www.hogia.se.

Varaktighet, arbetstid
100. Tillträde: Enligt överenskommelse Tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2019-12-04

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hogia Service AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2019/81".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hogia Service AB (org.nr 556415-4176)

Arbetsplats
Hogia

Jobbnummer
4987028

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Service AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Service AB: