Driven Kundservicechef till Komplett.dk!

Experis Sverige Huvudkontor / Ekonomichefsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Malmö, Lund, Trelleborg, Landskrona, Svalöv eller i hela Sverige

Komplett.dk är en del av Komplett Group som är nordens största e-handelsaktörer med sammanlagt 15 nätbutiker i Skandinavien och total omsättning på 6,3 miljarder kronor i 2014. Komplett.dk etablerades 2006 och säljer i huvudsak hemelektronik men har en tillväxtstrategi de närmaste åren vilket kommer innebära introduktion av flera nya kategorier och produktområden. VD Ole Vinje har uttalat att "Komplett ska bli nordens svar på Amazon". Service är identifierat som vår största möjlighet att vinna konsumenternas hjärtan. Vill du vara med på denna spännande resa?

Läs gärna mer om oss på www.komplettgroup.com

Publiceringsdatum
2015-10-02

Dina arbetsuppgifter
Här erbjuds du en nyckelroll i ett framgångsrikt företag som befinner sig i stark tillväxt och som har stort fokus på service som USP. Som kundservicechef ansvarar du för att leda och utveckla verksamheten inom kundservice för vårt etablerade kontor i Köpenhamn. Din grupp består av 12 kundservicemedarbetare varav en teamledare. Vårt center arbetar med inkommande samtal via telefon, chat och mail samt sociala medier. De produkter vi erbjuder är i huvudsak datorer och hemelektronik men vi tillför nu nya kategorier såsom skönhets- och babyprodukter samt interiör och sportartiklar. Då vi ständigt flyttar våra positioner framåt kommer vi inom kort ha fler nya spännande produktområden att erbjuda.

Ditt fokus blir att ta ett tydligt ledarskap, ytterligare öka kundnöjdhet och försäljning, öka effektivitet samt utveckla medarbetarna och bygga en välorganiserad enhet. Vi ser det som en möjlighet att anta en ansvarsfull tjänst i ett expansivt bolag och för rätt person finns stora möjligheter till vidare karriärsutveckling inom företaget. Du ingår i ett team av två andra kundservicechefer i Norge respektive Sverige där ni tillsammans jobbar för att bygga en nordisk kundservicekultur. Du rapporterar till Costumer Experience Manager i Sverige.

Vem är du?
Du är en utpräglad service- och resultatinriktad person med dokumenterat goda resultat. Som ledare motiveras du av att utveckla affären och dina medarbetare. Du är van att leda ett kundserviceteam och vet vad som behövs för att lyckas. Som ledare är du relationsskapande, kommunikativ och trivs i en utåtriktad roll. Att skapa delaktighet, engagemang och motivation hos dina medarbetare är något du har passion för och är duktig på.

Du trivs i ett förändringsbenäget företag och har 3-5 års chefserfarenhet inom kundservice. Vi tror att du bor i Danmark idag eller om du bor i Sverige; att du har arbetat där tidigare. Det viktiga är att du är väl förtrogen med dansk affärskultur. Vi önskar därtill att du har en eftergymnasial utbildning, helst från universitet/högskola, även om det inte är ett krav.

Vad kan vi erbjuda dig?
Du kommer vara en viktigt pusselbit i Komplett Groups största fokusområde - att skapa en ny definition av service genom kundupplevelser i världklass. Vår affärskultur präglas av våra värderingar som är precision, enkelhet och entusiasm. För oss är det viktigt att hålla det vi lovar, möta deadlines och ha respekt och förtroende för varandra. Vi försöker tänka smart och finna enkla lösningar. Vi är engagerade och skapar entusiasm och har roligt på jobbet!

Låter det spännande?
Välkommen med din ansökan så snart som möjligt, dock senast söndagen den 1 november. Då vi arbetar med löpande telefonintervjuer så tveka inte att söka så fort som möjligt. Första personliga intervjuer kommer att ske på Komplett Groups kontor i Köpenhamn under slutet av vecka 45.

Hur söker jag tjänsten?
I denna rekrytering samarbetar vi med Experis ManpowerGroup och du registrerar din profil hos www.experis.se JobID 10004165 och söker sedan tjänsten via annonsen. Om du har frågor om tjänsten ta kontakt med Rekryteringskonsult Tina Rydh på tina.rydh@se.experis.com

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-13
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Tina Rydh

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2461109

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: