Driven inköpsassistent

Locum AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Locum AB i Stockholm

Locum AB
Presentation
Locum söker efter en erfaren inköpsassistent till Upphandlingsenheten. Du kommer att tillhöra ett team som ansvarar för upphandlingar av tekniska tjänster och byggentreprenader.
Du är professionell och strukturerad och levererar alltid ditt bästa inom deadline. Du trivs med att arbeta nära ett kvalificerat team och du vill utvecklas i din roll som inköpsassistent.

Publiceringsdatum
2011-02-03

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att biträda upphandlingsteamet med administrativa uppgifter i alla delar av upphandlingsarbetet. Det innebär bland annat att publicera upphandlingsinformation på intranätet och delta i sammanställning av svaren från anbudsgivare. Du genomför och biträder vid leverantörskontroller med skatteverket och kreditbedömningar av leverantörer. Du strukturerar och utför avtalsuppföljning, bevakar uppsägningar och index i avtal samt deltar i nulägesanalyser av kostnader, avtal, priser och leverantörer inom det området upphandlingen berör. Att uppdatera och sammanställa priser, service level agreements (SLA) och andra uppgifter i avtalsdatabasen är ett av dina ansvarsområden.
Därutöver sköter du administrationen kring möten, för anteckningar och sammanställer protokoll samt övrig administration inom enheten.
Utbildning/erfarenhet
Du har gymnasiekompetens och 3-4 års arbetslivserfarenhet som inköpsassistent och goda kunskaper i Word, Excel och Power Point. Du ska även ha god svenska i tal och skrift.
För att lyckas och trivas i rollen som inköpsassistent tror vi att du tycker om att arbeta i ett högt tempo och trivs i en koordinerande roll som kräver god prioriteringsförmåga. Du är effektiv, snabb och noggrann och tar tag i frågor med en gång. Rollen kräver att du är självgående, initiativrik och har lätt för att samarbeta med andra människor både internt och externt. Du tycker om variation och att ha många kontaktytor med andra människor.
Företagsbeskrivning
Locum AB är en av Sveriges större fastighetsförvaltare med ett fastighetsbestånd på cirka 2,1 miljoner kvadratmeter lokaler i Stockholms län.
Bland hyresgästerna dominerar sjukvården i länet. Locum AB ägs av Stockholms läns landsting.
Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök och registrera dig på poolia.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-03-04
Ange följande referens när du ansöker: 25271
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Locum AB

Adress
Locum AB

Jobbnummer
841196

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Locum AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Locum AB: