Driven HR-koordinator till internationellt bolag

Jurek Rekrytering & Bemanning / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-09-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven HR-koordinator till internationellt bolag" (publicerad 2016-09-09) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Huddinge eller i hela Sverige

Om verksamheten

Jurek Rekrytering & Bemanning erbjuder ett komplett utbud av bemannings- och rekryteringstjänster. Vi rekryterar och hyr ut alltifrån studenter till yrkesverksamma akademiker med mångårig erfarenhet och specialistkompetens. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR, marknad och administration.

Publiceringsdatum
2016-09-09

Dina arbetsuppgifter
Är du en klippa på HR-administration? Strävar du efter en bred roll i en internationell organisation med fantastiska utvecklingsmöjligheter? Då är detta en perfekt tjänst för dig!

I rollen som HR-koordinator arbetar du tätt tillsammans med bolagets HR-direktör och HR-asnvarig i en bred och ansvarsfull roll. Du arbetar administrativt och koordinerande gentemot den outsourcade löneavdelningen och andra samarbetspartners samtidigt som du stöttar medarbetare, chefer och HR-chef i olika ärenden. Exempel på huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Personaladministration kopplat till bland annat försäkring och pension
• Delaktighet i rekryteringsprocesser
• Samarbete med HR och chefer i organisationen gällande Emloyer Branding
• Ansvar för uppdatering av statistik och rapporter
• Contract Management i form av hantering av avtal, uppdatering av avtal och kvalitetssäkring
• Ansvar för intern kommunikation och koordinering kring event
• Super User i HR-system
• Delta i andra projekt förekommande på en HR-avdelning

Vem är du?

Vi söker dig som har en utbildning inom HR och cirka 1-2 års erfarenhet av roller med fokus på HR-administration. Det är meriterande om du har erfarenhet från ett internationellt bolag sedan tidigare. Som person har du ett stort driv och engagemang. Du är van att ta egna initiativ, du trivs med ett stort ansvar och är lösningsorienterad. Vidare är du noggrann, ansvarsfull, serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med olika medarbetare. Det är viktigt att du trivs med administrativa sysslor samtidigt som du gillar att ta för dig i samarbeten med chefer och andra medarbetare, såväl internationellt som i Sverige. Det är viktigt att du har flytande kunskaper i engelska såväl i tal som skrift.

Du erbjuds

Anställningen avser en heltidstjänst och är ett konsultuppdrag om cirka ett år till vår kund i centrala Stockholm. Kontoret består av ett kompetent och drivet gäng som tillsammans bidrar till en positiv stämning. Goda chanser till utveckling finns. Tjänsten förväntas starta omgående och vi söker därför dig som är tillgänglig för en ny tjänst direkt.

För fler frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig konsultchef Malin Alexandersson på malin.alexandersson@jurek.se alternativt på tel: 0733-330010. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt via www.jurek.se .

Start:

September 2016.

Sista ansökningsdag

Vi intervjuar löpande. Välkommen med din ansökan så snart som möjligt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-30
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 3952
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malin Alexandersson malin.alexandersson@jurek.se

Företag
Jurek Rekrytering & Bemanning

Adress
Jurek Rekrytering & Bemanning
Biblioteksgatan 11
11146 Stockholm

Kontorsadress
Biblioteksgatan 11, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3040588

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Jurek Rekrytering & Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Jurek Rekrytering & Bemanning: