Driven HR-administratör sökes till Mekonomen!
Mekonomen Detaljist AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Mekonomen Detaljist AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Har du några års erfarenhet inom HR-administration och redo för nästa steg i din karriär?
Då är det kanske dig vi söker till att bli vår nya kollega!
OM TJÄNSTEN
Som HR-administratör på Mekonomen erbjuds du ett varierat arbete där du får en bred insikt i HR-avdelningens alla utmaningar. Du kommer att arbeta med all form av HR- och rekryteringsadministration, vilken bl.a. innebär att du kommer få skriva avtal, sköta uppdateringar av intranät och stötta vid medarbetarundersökningar. Vidare kommer du att ansvara för HR-avdelningens supportmail där alla typer av frågor och ärenden kommer in och tillsammans med dina kollegor se till att verksamhetens chefer får stöd inom personal- och arbetsmiljöområdet. I rollen ingår också ett ansvar för att hjälpa och utbilda verksamhetens chefer och medarbetare i våra HR-system.
Du kommer att vara en del av en HR-avdelning om ca 6 personer och ha din arbetsplats på Mekonomen Group's huvudkontor i öppna lokaler på Torsplan. Du kommer rapportera till HR-direktör för Koncernen.
HUVUDSAKLIGA ARBETSUPPGIFTER
• Ansvara för HR-supporten, både mail och telefon
• Stöd till verksamhetens chefer i personalfrågor inkl bemanningsplaneringsfrågor och arbetsrätt
• I arbetet säkerställa att Mekonomens policys, riktlinjer och processer inom HR-området i verksamheten implementeras
• Bistå i uppföljning och redovisning av personalnyckeltal
• Operativt systemansvar för personalsystem
• Aktivt bidra till utvecklingen av verksamhetens arbete med att införliva hållbarhet i det dagliga arbetet
• Att stödja och utveckla arbetsmiljöarbetet inom verksamheten
• Vara representant för verksamheten i prioriterade projekt inom Mekonomen
Publiceringsdatum2017-05-29KvalifikationerVi söker dig som är en riktigt vass administratör med en god serviceförmåga. Vi ser att du har en utbildning från PAO-linjen, eller motsvarande, och ca 2 års tidigare erfarenhet inom en liknande roll. Du trivs i en ansvarsfull roll där du har lätt att driva ditt eget arbete framåt och som person är du noggrann och bestämd. Då HR är en intern stödfunktion bör du vara en serviceinriktad person med en positiv och engagerad attityd.
Du är ambitiös och trivs i miljöer där det är högt tempo. Vidare är du strukturerad och gillar att arbeta med administration. Du ser detta som din möjlighet att få arbetslivserfarenhet från ett stort och välkänt företag.
ÖVRIGT
• Omfattning: Heltid, 100 %
• Anställningsform: Visstidsanställning t o m 2018-06-30
• Start: 1 augusti eller enligt överenskommelse
• Placering: Stockholm
För oss som arbetar på Mekonomen är mångfaldsfrågor en viktig del i vår vardag. Vi strävar efter en högre representation av medarbetare med internationell bakgrund, jämnare könsfördelning samt en åldersstruktur som på bästa sätt speglar våra kunder.
KONTAKT
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta HR-administratör Emma Nordmark på mail:
emma.nordmark@mekonomen.se.
Låter tjänsten intressant är du varmt välkommen in med din ansökan, observera att vi inte tar emot ansökningar via mail. Urvalet görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas före utsatt ansökningsdatum.
Vi servar människor!
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Visstid > 6 månader.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-06-25
Ange följande referens när du ansöker: 3462447799
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEmma Nordmark
FöretagMekonomen Detaljist AB
AdressMekonomen Detaljist AB
Box 19542
10432 Stockholm
KontorsadressSolnavägen 4, 11365 Stockholm
Jobbnummer 3524084
Observera att sista ansökningsdag har passerat.