Driven helpdesktekniker sökes till expanderande Quality of Servi

Perido AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
2019-11-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven helpdesktekniker sökes till expanderande Quality of Servi" (publicerad 2020-03-06) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Har du koll på IT-support från en tidigare roll inom området? Vill du nu ta chansen att söka dig till ett företag som erbjuder goda utvecklingsmöjligheter? Är du grym på att bemöta kollegor och användare på ett trevligt och pedagogiskt sätt? Då ska du läsa vidare!
Beskrivning­
Perido söker en helpdesktekniker åt vår kund Quality of Service. Ett växande IT-bolag med verksamhet inom support och molntjänster. QOS erbjuder sina tjänster åt ungefär 200 företag, varav några partners räknas till de riktigt stora IT-giganterna. Tjänsten är placerad centralt i Stockholm, nära Hötorget.
Som helpdesktekniker kommer du att ta emot ärenden från ett stort antal olika företagskunder. Du kommer att få ägna mycket tid åt att felsöka och själv äga dina ärenden, istället för att direkt skicka dem vidare till 2:nd line. Karaktären av de olika ärendena kan vara väldigt varierad men tempot är alltid högt och stimulerande.
För att trivas i den här rollen tror vi att du har en naturlig fallenhet för teknisk problemlösning, ett genuint IT-intresse samt förmågan att hantera flera olika processer samtidigt. Som person är du serviceinriktad, kommunikativ och trivs bra med att arbeta i grupp. Din personlighet, driv och IT-intresse är viktigare än att du har ett visst antal års kompetens.
På Quality of Service bryr man sig om sina anställda och erbjuder en rad förmåner och dessutom mycket goda utvecklingsmöjligheter inom företaget!
Låter det här som ett perfekt nästa steg för dig? Vi ser fram emot att läsa din ansökan! Gärna idag!

Vi tror att du har:
• Minst gymnasial utbildning inom IT eller motsvarande
• 1-2 års erfarenhet av arbete i en helpdesk-roll
• Vana av att jobba mot ett flertal olika kunder, gärna på ett företag med 10-50 anställda
• Vana av AD och användarhantering
• Vana av att hantera trådlösa nätverk och switchar
• Vana av att jobba med Windowsklienter
• Lätt för att uttrycka dig väl i tal och skrift, på svenska och engelska

Meriterande:
• Kunskaper i Office 365 eller G Suite
• Kunskaper i Mac
• B-körkort

Omfattning och tillträde
Heltid, tillsvidareanställning hos Quality of Service. Tillträde omgående.

Publiceringsdatum
2019-11-19

Så ansöker du
Ansökan görs via vår hemsida. Vid första kontakt med ansvarig rekryterare får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan så snart som möjligt då urval sker löpande.

Om Perido
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn som hjälper dig som söker jobb till nästa steg i yrkeslivet! Vi kan hjälpa både dig som är i början av din karriär och dig som har lång erfarenhet inom ditt yrkesområde. Vi har vuxit stadigt sedan starten 2003 och består idag av 70 medarbetare internt och över 600 konsulter på uppdrag över hela landet. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet.

Kontakt
Om du har frågor kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 31353 i ämnesraden.
Frågor: fraga@perido.se
Hemsida: www.perido.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-12-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Perido AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "31353".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Perido AB (org.nr 556639-6387)
111 60  STOCKHOLM

Jobbnummer
4962634

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Perido AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Perido AB: