Driven handläggare till Göteborg
Kronofogdemyndigheten / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kronofogdemyndigheten i Göteborg,
Borås,
Varberg,
Uddevalla,
Lidköping eller i
hela Sverige Driven handläggare som vill bidra till att människor blir skuldfria
till vårt kontor i Göteborg
Vi ser möjligheter, gör du?
Vi bidrar till ett väl fungerande samhälle genom att skapa balans mellan den som inte fått betalt och den som ska betala. I vårt arbete är det viktigt att se möjligheter och med kundens fokus ständigt förbättra vår verksamhet. Vi vill bidra till att människor hittar lösningar och förändrar sin situation, men framför allt vill vi motverka att människor hamnar i en svår skuldsättning
När våra kollegor beskriver hur det är att jobba hos oss lyfter de framför allt kontakten med människor och de intressanta och varierande arbetsuppgifterna. Här växer du i vardagen, tillsammans med dina kollegor. Du har möjlighet att utveckla din kompetens på många sätt, i gengäld tror vi att du bidrar till verksamhetens utveckling och förbättring. För när du växer, växer vi.
Den här tjänsten är placerad på enheten för skuldsanering och konkurstillsyn. Här arbetar vi med att utreda och besluta om personer och företag uppfyller kraven för att få skuldsanering. En skuldsanering innebär att den som är svårt skuldsatt under vissa förutsättningar kan slippa betala hela eller delar av sina skulder.
Ditt nya jobb
Som handläggare utreder du och fattar beslut om skuldsanering. Det innebär att du prövar om den som sökt har rätt till skuldsanering. En viktig del i arbetet är att på enkelt och begripligt sätt förklara dina beslut och vilka konsekvenser de får. Du har många skriftliga och muntliga kontakter med dem som söker skuldsanering, de som vill få betalt, budget- och skuldrådgivare och myndigheter. Du deltar i nätverk med kollegor inom skuldsaneringen för att ständigt förbättra verksamheten.
Har du den bakgrund och de egenskaper vi söker?
Publiceringsdatum2017-05-08BakgrundVi söker dig som har en akademisk utbildning om minst 120p/180 hp inom juridik, statsvetenskap, ekonomi eller beteendevetenskap.
Det är meriterande om du
• nyligen har arbetat med myndighetsutövning eller annat kvalificerat utredningsarbete
• är van att utreda personliga och ekonomiska förutsättningar i relation till ett givet regelverk och att fatta beslut i en sådan verksamhet.
Dina egenskaper
Vår verksamhet kan ha en stor inverkan på människors liv och vi lägger därför stor vikt vid dina personliga egenskaper.
• Många av de människor du möter befinner sig i en utsatt livssituation. Du behöver därför kunna sätta dig in i andras situation, uppträda förtroendeingivande och visa ett gott omdöme.
• När du utreder ansökningar är det av stor betydelse att du kan kontrollera viktiga detaljer och samtidigt förmår att lyfta blicken och se samband, konsekvenser och dra slutsatser.
• Arbetstempot är stundtals högt och du behöver kunna växla mellan flera uppgifter samtidigt. Du har förmåga att åstadkomma resultat, fatta beslut och driva ditt arbete framåt.
• Dina arbetsuppgifter varierar och verksamheten utvecklas ständigt. Därför vill vi att du gillar förändringar och bidrar till effektiva lösningar.
• Språket är vårt viktigaste verktyg för att skapa förtroende i mötet med våra kunder. Du behöver ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift och att anpassa ditt språk efter mottagaren. Du behöver också vara bra på att lyssna och förklara.
• Eftersom vi arbetar teambaserat är det viktigt att du tycker om att samarbeta och har lätt för att kommunicera.
För att få den bästa möjliga sammansättningen i teamet söker vi i denna rekrytering dig som också har förmågan att vara driftig och prestera goda resultat.
Information
Anställningen inleds med en provanställning.
Tester kommer att användas som ett led i vår urvalsprocess.
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Skatteverket genomför denna rekryteringsprocess på uppdrag av oss på Kronofogden.
Läs mer om Kronofogdens verksamhet på
www.kronofogden.seKronofogden använder det statliga ramavtalet för annonsförmedling. Inom detta väljer vi vilka kanaler vi ska använda för att nå intresserade med vår annonsering. Vi undanber oss därför vänligen samtal från annonsförmedlare eller -försäljare.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJehona Zuta, teamchef 010-576 07 19
Linda Ekman, HR-konsult 010-575 00 21
Susanne Madsen, facklig kontaktperson Saco 010-577 64 30
Marie Feuk, facklig kontaktperson ST 010-573 42 85
FöretagKronofogdemyndigheten
AdressKronofogdemyndigheten
Rosenlundsgatan 8
40516 Göteborg
KontorsadressRosenlundsgatan 8
Jobbnummer 3481436
Observera att sista ansökningsdag har passerat.