Driven ekonomisekreterare till Södermalm Stadsdelsförvaltning

Stockholms kommun / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms kommun i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Upplands Väsby, Värmdö eller i hela Sverige

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning

Södermalms stadsdelsförvaltning är en av Stockholm stads 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar stadsdelarna Södermalm, Reimersholme, Långholmen, Gamla Stan, Riddarholmen och Hammarby Sjöstad.

Det bor drygt 130 000 invånare i området. Inom Södermalms stadsdelsförvaltning arbetar cirka 1700 medarbetare som ansvarar för att äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö utförs på allra bästa sätt för Södermalmsborna. Kontoret är för närvarande placerad i Göta Ark huset vid Medborgarplatsen, men kommer i april 2021 att flytta till nybyggda lokaler på Virkesvägen i Hammarby sjöstad.

Nu söker vi en ekonomisekreterare med start februari 2021.

Ditt uppdrag

Som ekonomisekreterare arbetar du på ekonomiavdelningen med ansvar för arbetsuppgifter som ligger inom området redovisning, bokföring och ekonomiadministration. Dina arbetsuppgifter innebär bland annat granskning av betalkort, avstämning av balanskonton, omföringar och rättningar, ansöka om statsbidrag, kontering av fakturor med mera.

Du kommer även vara behjälplig med att handlägga hyresavtal samt kontrollera, kontera och fördela kostnader av hyresfakturor i LOIS (LEB), som är ett system för administration av hyresavtal. Fakturorna består i huvudsak av hyresfakturor från hyresvärd som ska fördelas till enheter inom förvaltningen. Du kommer även att hantera leverantörsfakturor i systemet Agresso. I din roll kommer du ha regelbunden kontakt med hyresgäster och i vissa fall även anhöriga. Du kommer även att ha kontakt med förvaltningens olika enheter.

Förutom att arbeta i system LOIS (LEB) och Agresso, kommer du även arbeta i Excel och Word. Du planerar och utför ditt arbete självständigt men har även avstämningar med redovisningsansvarig, controllers och övriga inom ekonomiadministrationen.

Publiceringsdatum
2020-12-28

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- avklarad gymnasieexamen med inriktning mot ekonomi eller annan utbildning som vi finner likvärdig.
- flerårig och aktuell erfarenhet i handläggning av fakturor
- erfarenhet av redovisning och varit delaktig i upprättande av bokslut
- goda kunskaper i MS Officepaketet
- Goda kunskaper i svenska både muntligt och skriftligt.

Vi ser det som meriterande med:

- erfarenhet av LOIS (LEB)
- erfarenhet av Agresso
- erfarenhet från offentlig verksamhet

Under intervjun kommer vi att lägga stor vikt vid följande förmågor och färdigheter:

För att lyckas i rollen är det viktigt att du är självgående, strukturerad och har en förmåga att ta egna initiativ. Du har en god samarbetsförmåga och ett gott bemötande till andra personer då rollen innebär kontakt med medborgare och förvaltningens verksamheter. Eftersom det emellanåt är stora volymer av fakturor som ska hanteras, behöver du vara lugn, stabil med en förmåga att anpassa dig till rådande situation. När problem uppstår löser du dem på ett smidigt och konstruktivt sätt.

Övrig information
Förvaltningen har ett flextidsavtal och vinter- och sommararbetstid.

Goda friskvårdsmöjligheter med friskvårdsbidrag på 1000:-/år samt en friskvårdstimme/vecka, möjlighet att köpa mycket förmånligt årskort till Stockholms stads simhallar inkl. gym.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Februari 2021 Tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Stockholms kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2020/5824".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Stockholms kommun (org.nr 212000-0142)

Arbetsplats
Stockholms Stad, Södermalm SDF, Ekonomiavdelningen

Jobbnummer
5505534

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms kommun: