Driven ekonomiassistent till sportigt bolag omgående

SJR AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos SJR AB i Göteborg, Mölndal, Kungälv, Lerum, Kungsbacka eller i hela Sverige

SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi har kontor i Stockholm, Malmö och Göteborg. Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på Nasdaq OMX First North. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef-, specialist- och assistentnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.

SJR söker för kunds räkning en driven och lösningsorienterad ekonomiassistent omgående.

Vad innebär rollen och vem söker vi?
Som ekonomiassistent ansvarar du för leverantörsreskontra, ankomstregistrering av fakturor, kontering, reseräkningar och fraktfakturor. Svårigheten i rollen är framförallt fraktfakturor och fraktdokument där du måste lära dig olika länders regler. Här är det viktigt att du är självgående och har huvudet på skaft. Det är ett stort plus om du arbetat i SAP och det är ett krav att du har kunskaper i Excel.

Vi tror att du är i början av din karriär och vill arbeta i ett internationellt bolag. Du har relevant utbildning och har med fördel erfarenhet av ekonomiarbete. Som person är du självgående och driftig. Du är inte rädd för att fråga och har en del skinn på näsan. Vidare är du skärpt, lösningsorienterad och lyhörd. Det är viktigt att du är noggrann i ditt arbete och känner ansvar för dina arbetsuppgifter. Flytande engelska i tal och skrift är ett krav och det är meriterande om du även är kunnig i tyska språket. Företaget har månadsbokslut vilket innebär en viss del övertid kring månadsskifte samt årsbokslut i maj.

Välkommen med din ansökan!
Urval och intervjuer sker löpande så skicka oss din ansökan snarast. Har du frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att ringa Caroline Karlsson på 031-333 54 71.

Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.

Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.

Publiceringsdatum
2013-12-06

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-05
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
SJR AB

Adress
SJR AB
Box 7420
10931 Stockholm

Jobbnummer
1722802

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från SJR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos SJR AB: