Driven ekonomiassistent till kundreskontra, start omgående!
Placera Personal AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2012-11-21
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven ekonomiassistent till kundreskontra, start omgående!" (publicerad 2012-12-03) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.
Till en av våra trevliga kunder, ett stort internationellt företag i Kista, söker vi nu en ekonomiassistent till kundreskontran. Uppdraget startar omgående och pågår i sex månader med eventuell förlängning.
Tjänsten
Som ekonomiassistent hos vår kund kommer du ingå i en större ekonomiavdelning. Dina arbetsuppgifter blir att hantera hela flödet inom kundreskontran. Du erbjuds en trevlig arbetsmiljö i nya fräscha lokaler och god gemenskap i arbetsgruppen. Uppdraget startar omgående och du blir anställd som konsult hos oss på Placera Personal.
Publiceringsdatum2012-11-21Dina arbetsuppgifterSom ekonomiassistent på kundreskontran har du bland annat följande arbetsuppgifter:
• Hantering av inbetalningar
• Kravhantering och påminnelser
• Kreditbedömningar
• Avstämningar
KvalifikationerFör att passa och lyckas i denna roll ser vi gärna följande bakgrund:
• Några års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom kundreskontra
• Utbildning inom ekonomi/redovisning
• God systemvana och goda IT-kunskaper
• Flytande svenska och engelska
För att trivas och lyckas på detta uppdrag är det mycket viktigt att du har förståelse för processen i kundreskontra. Som person är du snabbtänkt, effektiv och drivande med ett noggrannt sinne för siffror. Du trivs att arbeta administrativt och tycker om att jobba i en miljö där det händer mycket och är högt tempo. För rätt person kan det finnas möjlighet att på sikt bli överrekryterad till kund.
Är du den vi söker? Skicka in din ansökan direkt. Vi gör löpande urval och intervjuer och uppdraget ska påbörjas omgående!
Varmt välkommen med din ansökan.
Arbetstider och omfattningHeltid, konsultuppdrag 6 mån, ev förlängning.
ErsättningFast lön enl överenskommelse
Så ansöker duAnsöker gör du genom att använda länken nedan.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSarah Larsson, 08-58622724
FöretagPlacera Personal AB
AdressPlacera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista
Jobbnummer 1397899
Observera att sista ansökningsdag har passerat.