Driven ekonomiassistent till Aranäs fastigheter

Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Kungsbacka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Partille eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Kungsbacka, Mölndal, Göteborg, Härryda, Lerum eller i hela Sverige

Som ekonomiassistent hos oss på Aranäs fastigheter välkomnas du av ett härligt ekonomiteam med högt i tak. Vårt fina kontor finner du mitt i centrala Kungsbacka och här arbetar ca 60 personer. Då en av våra uppskattade kollegor ska gå hem på föräldraledighet är vi nu på jakt efter en duktig ekonomiassistent som vill axla rollen under ett år. För rätt person finns möjlighet till tillsvidareanställning.

Om Aranäs fastigheter

Aranäs fastigheter är Kungsbackas största privata fastighetsägare med en vision att öka Kungsbackas attraktivitet för boende och näringsliv. Vi förvaltar och utvecklar nya fastigheter i Kungsbacka. Våra kärnvärden är utveckling, omtanke och omdöme. Inom Aranäs fastigheter ingår Kungsmässan Köpcentrum med över 100 butiker, caféer och restauranger. Kungsmässan har Storgöteborgs nöjdaste kunder och har blivit vald till bästa citygalleria i Sverige under flera år. För mer information om Aranäs varumärken, kika gärna på: Aranäs, hejvaland och Kungsmässan .

Vad blir ditt uppdrag?

Som ekonomiassistent på Aranäs kommer du ansvara för leverantörsreskontra för våra bolag. Du kommer att hantera ett större flöde av fakturor, och du arbetar i Visma DCE samt InExchange. I uppdraget ingår även administration kopplat till att lägga upp leverantörer samt kreditbedömning av dessa. Vi arbetar mycket med digitalisering, bland annat för att underlätta och effektivisera hantering av våra fakturor, och vi ser gärna att du vill vara drivande i denna fortsatta resa.

I rollen ingår även hyresadministration inklusive avisering och kundfakturering, vilket utförs i Vitec Hyra. Du kommer även arbeta med kontering av fakturor vilket ställer krav på att ha en förståelse för moms. Vidare bokar du inbetalningar varje morgon, samt gör bankavstämningar och löpande bokföring kopplat till faktureringen.

Vårt ekonomiteam består av sju personer och de roller vi har idag i gruppen är roller inom redovisning, controlling, leverantörsreskontra och avisering, lön samt övergripande ekonomiansvar och finans. Då teamet är under omorganisation är rollen som söks ny.

Vem är du?

För att vara framgångsrik i tjänsten ser vi att du har minst ett par års erfarenhet inom leverantörsreskontra samt erfarenhet av något affärssystem inom ekonomi. Skulle du ha erfarenhet av just Visma Control eller Visma DCE är detta ett stort plus.

Du behöver även känna dig bekväm med att genomföra betalningar samt ha god förståelse för kontering och moms. Har du erfarenhet av fastighetsbranschen, där vi har speciella regler kring moms är det meriterande, dock inget krav. Det är även till din fördel om du har erfarenhet av projektredovisning.

Vi önskar att du är helt bekväm i svenska språket, både tal och skrift, då du kommer ha många interna kontaktytor, men även externa som med leverantörer och hyresgäster, tex genom aviseringsmeddelanden.

Som person då?

För att trivas i denna roll ser vi att du är noggrann och arbetar strukturerat mot uppsatta mål. Du är en självklar teamspelare och har en hög grad av servicekänsla och goda social skills. Du är beredd att hugga i där det behövs, högt och lågt och har en positiv och lösningsorienterad inställning till ditt arbete. Vidare är du en skicklig kommunikatör med skinn på näsan som inte räds att ta kontakt med berörda personer för att driva arbete och process framåt. Ditt mindset är proaktivitet snarare än reaktivitet.

Låter det som ett jobb för dig?

Vad roligt! I denna rekrytering samarbetar vi med Eqonomy/Wise Professionals rekryteringsspecialister inom ekonomi och finans. För att ta reda på om du är den vi söker innehåller processen urvalsfrågor, intervjuer och personlighetstester. Tyvärr kan ansökan inte tas emot via mail, utan du behöver ansöka direkt via annonsen eller på eqonomy.se. Lisa Kayser är ansvarig Rekryteringskonsult på Eqonomy/Wise Professionals och svarar gärna på dina frågor. Du når Lisa på lisa.kayser@wise.se.

Vi arbetar i denna process med löpande urvalsarbete vilket innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag, så vänta inte med din ansökan!

Lycka till och varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Vikariat ett år med chans till anställning

Publiceringsdatum
2022-05-09

Ersättning
Månadslön - Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Wise Professionals AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "eqonomy19915".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Wise Professionals AB (org.nr 556761-2865)

Arbetsplats
EQonomy

Jobbnummer
6624686

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: