Driven ekonomiassistent sökes

Magna AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Magna AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Huddinge eller i hela Sverige

Kundföretaget

Om företaget: Till en av våra kunder söker vi nu en ekonomiassistent för ett längre uppdrag. Företaget är beläget i Sundbyberg.

Publiceringsdatum
2016-01-13

Dina arbetsuppgifter
Arbetsbeskrivning: Som ekonomiassistent kommer du att bli en del av ett dynamiskt och drivet team. Du kommer att ingå i säljavdelning som arbetar med företagsförsäljning. Du kommer i huvudsak att ha arbetsuppgifter inom ekonomi där du bland annat upprätthåller månadsbokslut för avdelningen. Rollen är bred och ger dig möjligheten att kombinera din administrativa ådra med ditt intresse för ekonomi. Du kommer även att agera support och assistera försäljningschefen och Key Account Managers i deras dagliga verksamhet. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer vara att:

• Upprätthålla månadsbokslut, för företagsförsäljningen
• Följa upp bonusutbetalningar
• Administrera och uppdatera ramavtal och olika register
• Planera/koordinera kundaktiviteter och konferenser
• Förbereda och ta fram olika underlag för KAM
• Skapa rapporter i Excel och presentationer i Power Point
• Ta fram månadsrapport samt statistik
• Agera kundkontakt gentemot kunder och återförsäljare

Arbetets omfattning: Heltid, kontorstider med möjlighet till flextid. Start enligt överenskommelse, Detta är ett konsultuppdrag, där du kommer att vara anställd som konsult på Magna.

Utvecklingsmöjligheter: Detta är den perfekta möjligheten för dig som är intresserad av ekonomi och vill ha utveckling inom administration och redovisning. Du kommer att ha en viktig funktion för säljavdelningens verksamhet, vilket innebär att en god prestation kan leda till fortsatt utveckling.

Profil
Kompetenskrav: Vi söker dig som är i början av din karriär och vill utvecklas i en bred roll. Du har en god ekonomisk förståelse samt en god administrativ förmåga. Du har även en akademisk utbildning inom redovisning eller ekonomi. Du har mycket goda kunskaper i Office paketet, främst i Excel och i Powerpoint. Vidare är du även flytande i engelska och svenska, både i tal och i skrift.

Personliga egenskaper: För att trivas och lyckas i denna roll ser vi att du främst är en ansvarstagande och noggrann person som trivs i en miljö som ställer krav på struktur och organisation. Du är analytisk och driver självständigt dina projekt framåt. Du har en god kommunikativ förmåga och du trivs med att ta kontakt med olika typer av människor i varierande yrkesroller. Vidare är du en lättsam och glad person som trivs med att samarbeta med andra. Ett stort servicetänk och en positiv inställning är avgörande för att du ska bli aktuell för denna tjänst.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Eva Holmen på telefon: 08-501 685 18.

Vårt företag

Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-29
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 6368
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Louisa Björklund louisa.bjorklund@magna.se

Företag
MAGNA AB

Adress
MAGNA AB
Industrigatan 4A
11246 Stockholm

Kontorsadress
Industrigatan 4A, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2613868

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Magna AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Magna AB: