Driven ekonomiansvarig till Växtimperiet
Växtimperiet AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Växtimperiet AB i Stockholm Publiceringsdatum2016-06-11Dina arbetsuppgifterArbetsuppgifterna som ekonomiansvarig kommer innebära:
Vi söker en ekonomiansvarig / controller till Växtimperiet i Bromma. Företaget jobbar med växter för privatpersoner och företag. Arbetet innebär redovisning, budget, planering, uppföljning och analys.
Är du en person med bred erfarenhet av redovisning och trivs när du får möjligheten att använda hela bredden av din kompetens? Trivs du i en säljdriven miljö och att agera nära affären? Då kan det vara dig vi söker!
Som ekonomiansvarig på Växtimperiet har du en mycket viktig funktion och är en del av vår framgång. Du har ett övergripande helhetsansvar för vår ekonomi och dina arbetsuppgifter kommer att innefatta allt från fakturering, kund- och leverantörsreskontra och löpande bokföring till månads- och årsbokslut där du även ansvarar för upprättande av årsredovisning. Du rapporterar moms- och skattedeklarationer och är ansvarig för ekonomisk rapportering till ledningen vilket även inkluderar löpande kassaflödesanalyser.
En stor del av tjänsten innefattar även att bistå verksamheten i verksamhetsnära analyser samt vara den som driver utvecklingen inom prognos- och budgetarbetet.
Ett utvecklingsarbete pågår då vi är i en växande fas i företaget, så det krävs planering och uppföljning av både ekonomi- och verksamhetsprocesser.
Syftet är att möjliggöra att företaget når sina mål. Du förväntas fungera som operativt och strategiskt stöd till produktionschef och enhetschefen i frågor som rör redovisning och andra förekommande ekonomifrågor.
KvalifikationerVi söker en kommunikativ och analytisk person med ekonomisk högskoleutbildning. För att trivas i rollen är du självgående, strukturerad och intresserad av att göra affärer. Du kommer att arbeta mitt i vår praktiska verksamhet tillsammans med både praktiska redovisningsfrågor och analytiska utvecklingsfrågor så flexibilitet och anpassningsförmåga är egenskaper som vi söker. Du trivs i en affärsnära roll med möjlighet att påverka. Att du är noggrann och har en god samarbetsförmåga är en förutsättning för att lyckas i rollen, liksom en god uttrycksförmåga i både tal och skrift. Goda MS Office-kunskaper, Excel och Word. Tjänsten är väldigt affärsnära och innebär mycket kontakter, internt som externt, är det viktigt att du är en prestigelös och pedagogisk person som uppskattar möjligheten till många kontaktytor.
Boka fakturor
Leverantörsfakturor
Månadsavstämning av leverantörsreskontran
Kontering av fakturor
Leverantörsbetalningar
Budget
försäljning
Prissättning
Rabattsystem
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid/Deltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-09-11
Ansökan kan skickas till e-postadress:
info@vaxtimperiet.seFöretagVäxtimperiet AB
AdressVäxtimperiet AB
Åkeshovs Gårdsväg 6
16838 Bromma
KontorsadressÅkeshovs Gårdsväg 6
Bromma
Jobbnummer 2900101
Observera att sista ansökningsdag har passerat.