Driven Chefsassistent till expansivt internationellt företag!
Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2016-10-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven Chefsassistent till expansivt internationellt företag!" (publicerad 2017-05-16) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Har du ett par års erfarenhet som Chefsassistent och är redo för nästa steg i din karriär? Besitter du kunskaper i Sharepoint? Vill du arbeta i ett högt tempo med drivna kollegor i ett stort internationellt och växande företag inom fordonsbranschen? Då är du den vi söker!
Publiceringsdatum2016-10-06Om tjänstenSom chefsassistent kommer du att stötta avdelningschefen med administrativa uppgifter. Arbetsuppgifterna handlar i stort om att underlätta vardagen för din chef genom att planera och koordinera agendan, representera avdelningen i företagsövergripande frågor samt att lägga rätt prioritering på uppkommande information och frågor. Du kommer att vara engagerad i ledningsgruppen och kan även komma att ge support åt övriga ledningsgruppsmedlemmar inom avdelningen. Vidare kommer du ha ett utbyte med övriga assistenter inom funktionen.
Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består av:
• Planera och koordinera möten mellan interna och externa affärsrelationer
• Delta i utveckling och förbättring av avdelningens administrativa processer
• Hantera SRM, från beställning till betalning och fakturering
• Hantera reseadministration
• Ansvara för avdelningens intranät och uppdateringar i Sharepoint
Uppdraget startar omgående och pågår till slutet av september 2017, med goda möjligheter till förlängning. Arbetets omfattning är på heltid, dagtid. Du kommer att bli anställd som konsult hos Adecco och arbeta på plats hos vår kund med placering i Torslanda.
Om dig
Vi söker dig som har 2-3 års erfarenhet av arbete som chefsassistent och/eller som administrativ assistent. Du trivs i en internationell och mångkulturell miljö och har god kommunikativ förmåga i svenska och engelska, såväl muntligt som skriftligt. Din goda datorvana och kunskap i bland annat MS Office, Sharepoint och Lotus Notes samt andra administrativa system kommer att göra dig värdefull på den här avdelningen. Erfarenhet inom SRM är meriterande.
Som person har du hög integritet samt förmågan att arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du som är van vid att arbeta under högt tryck och i en miljö i ständig förändring kommer att trivas på din nya arbetsplats. Är du en noggrann och ordningsam person som har en förmåga att planera och organisera har du hittat rätt uppdrag. Du är en stark lagspelare, flexibel och serviceinriktad. Vidare kommer du att uppskattas för ditt engagemang och positiva attityd.
Du kommer att vara en del av en utmanande internationell affärsmiljö där det finns goda möjligheter att växa professionellt. Om du vill nå dina personliga mål tillsammans med andra människor, är detta din rätta arbetsplats!
Viktigt för tjänsten är:
• Några års erfarenhet av liknande arbete
• Flytande svenska och engelska i både tal och skrift
• Erfarenhet inom Sharepoint
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som Chefsassistent är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Uppdraget pågår till slutet av september 2017 men för rätt person finns goda chanser till fortsättning hos vår kund eller på nya konsulttjänster via Adecco. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Johanna Lydén på 031-7543523.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Dagtid/Heltid
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-10
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohanna Lydén 031-7643523
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3090694
Observera att sista ansökningsdag har passerat.