Driven Area Sales Manager till Migatronic Svetsmaskiner AB

AB Söder & Co Consulting / Säljarjobb / Katrineholm
2022-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Driven Area Sales Manager till Migatronic Svetsmaskiner AB" (publicerad 2023-01-09) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Katrineholm, Vingåker, Flen, Finspång, Eskilstuna eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos AB Söder & Co Consulting i Katrineholm, Norrköping, Örebro, Västerås, Linköping eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2022-12-01

Om företaget
Migatronic är en ledande internationell tillverkare av elektrisk svetsutrustning. Företaget grundades 1970, har sitt huvudkontor i Danmark och försäljnings- och servicekontor i Europa och Asien. De mycket högkvalitativa produkterna täcker alla användningsområden inom metallbearbetningsindustrin och hantverket.

Den svenska försäljnings- och serviceorganisationens huvudkontor ligger i Alingsås. Migatronic produktsortiment säljs direkt till nyckelkunder eller av dedikerade återförsäljare. Produktsortimentet består av manuell svetsutrustning, tillbehör, kolaborativa robotar (CoWelder), samt högutvecklade automatiserade lösningarna från Migatronic, som sträcker sig från kompakta fristående robotar till komplexa system.

Det är Migatronics företagskultur att behandla varandra med respekt och jämlikhet.
För mer information besök: www.migatronic.com

Arbetsuppgifter
Migatronic är på en tillväxtresa och strategin framåt för Sverige är att öka vår marknadsnärvaro. Det vill vi göra genom att öka slutkundsfokus, servicefokus och säkerställa kundnöjdhet i ett långsiktigt perspektiv.

Vi söker nu en ny Area Sales Manager till ett av försäljningsdistrikten på den svenska marknaden. Distriktet innefattar: Ödeshög, Västervik upp till och med Stockholm samt Katrineholm ner till Motala.
Som Area Sales Manager kommer du att ansvara för att driva och utveckla försäljningen av Migatronics produkter och lösningar. Det inkluderar svetsmaskiner, service och reservdelar samt standard CoWelders och standard automationsprodukter - med fokus på tillväxt och relationsbyggande i alla kommersiella perspektiv av försäljningsprocessen.

Ditt ansvar som Area Sales Manager är att bygga en seriös pipeline av potentiella kunder inom ditt distrikt och genom ett proaktivt förhållningssätt identifiera intressanta projekt och kunder på marknaden. Du leder säljprocessen fullt ut och tar ansvar för att utveckla arbetssätt och affärer, men du samarbetar också tätt med andra funktioner inom bolaget, såsom Project Sales Managers, Svetstekniker och Country Manager. Målet är att öka slutkundsberbetningen.

Du förväntas vara pådrivande för stora delar av processen och ansvara för att involvera relevanta interna resurser och sätta in rätt kompetens i rätt arbetsuppgifter. Du får en egen säljbudget och deltar i hela säljprocessen från intelligent pipelinehantering till den uppsökande försäljningen till presentation, budgivning och förhandling med kunden. Vidare följer du upp pågående beställningar och projekt och ser till att uppdatera CRM-systemet med rätt information.

I din roll blir du en viktig del i att etablera och skapa starka, långsiktiga relationer samtidigt som du agerar tankeledare och kompetent konsult på marknaden med en helhetsförståelse för kundens verksamhet.

Tjänsten är placerad i det aktuella distriktet och du förväntas ha ca 3-4 resdagar/vecka i ditt område. Övernattningar beräknas uppgå till ca en övernattning/vecka (30 - 40 per år).

Profil
Vi söker dig som har 3-5 års försäljningserfarenhet i liknande befattning. Du har tidigare arbetat med konsultativ försäljning och har erfarenhet av tillverkningsindustrin eller proaktiv teknisk försäljning till slutkunder. Besitter du svetskunskap eller erfarenhet av att sälja maskiner, tekniska lösningar eller robotlösningar är det givetvis starkt meriterande.

Som person är du innovativ och kundfokuserad. Du är en god lyssnare och ställer rätt frågor för att få en helhetsförståelse för kundens behov och situation. Den entreprenöriella ådran är stark och du uppfattas som en målinriktad nätverkare som motiveras av att driva försäljning och engagera dig för att hitta den bästa lösningen för dina kunder. Vidare har du en hög analytisk förmåga och drivs av att utmana dig själv och komma med nya kreativa idéer. Du är inte rädd för att öppna nya dörrar och vågar ta för dig i dialogen med beslutsfattare när det kommer till att presentera produktvärde och utveckling av produktflöde. Du uppskattar att arbeta självständigt och du har helt klart vinnarskalle.

Migatronic präglas av familjär och prestigelös stämning, där alla hjälps åt och agerar lagspelare. I den här rollen erbjuds du stor frihet under ansvar och har möjlighet att påverka din vardag och sätt att arbeta. I nära samarbete med Country Manager sätter vi upp dina egna mål, strategi och milstolpar. Det innebär idealiska möjligheter att växa med företaget och utvecklas såväl professionellt som personligt.

Bli del av ett företag i förändring med en ny ambitiös styrelse och en lång erfarenhet av marknadsmässiga och högkvalitativa produkter och lösningar! Vi kan erbjuda dig en spännande tjänst, där du får möjlighet att sätta en betydande prägel på Migatronics utveckling och prestation. En tjänst där du kommer att få knyta nära band till många interna och externa partners - nationella såväl som internationella.

Vill du arbeta för ett innovativt företag med entreprenörskultur? Välkommen att ansöka till rollen som Area Sales Manager.

I denna rekrytering samarbetar vi med Söder & Co och ansökningarna tas endast emot via www.soderco.se med hänvisning till riktlinjerna för GDPR. Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Jenny Lindquist på tel: 0322-66 68 63 alternativt via mail: jenny.lindquist@soderco.se.

Urval och intervjuer görs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om företaget
Söder & Co är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag. Vi har lång erfarenhet från branschen och vet hur viktigt det är med stark lokal förankring. Då vi är ett fullserviceföretag inom bemanningsbranschen hjälper vi våra kunder med kompetensförsörjning och flexibilitet i alla delar av bolaget. Våra samarbeten bygger på relationer grundade på långsiktighet, engagemang, enkelhet och förtroende.

Söder & Co ska bidra till ett inkluderande samhälle där människor utmanas, har framtidstro och känner sig delaktiga. Utifrån kompetensprövning ger vi alla människor möjligheter på arbetsmarknaden och i samhället i stort, oavsett etnicitet, religiös övertygelse eller sexuell läggning. Hos oss gör människor skillnad.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-12-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "6636".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
AB Söder & Co Consulting (org.nr 556684-3107), http://www.soderco.se/

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
S&C Bemanning i Vårgårda AB

Kontakt
Jenny Lindquist
jenny.lindquist@soderco.se
0322 - 66 68 63

Jobbnummer
7220939

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från AB Söder & Co Consulting

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos AB Söder & Co Consulting: