Driven arbetsmiljöutvecklare till ny spännande tjänst

Humana AB / Arbetsmiljöjobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla arbetsmiljöjobb i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana AB i Örebro, Kumla, Hallsberg, Nora, Lindesberg eller i hela Sverige

Är du på jakt efter en ny utmaning inom arbetsmiljö? Drivs du av utveckling- och förbättringsarbete och vill ha stor möjlighet att påverka? Då kan tjänsten som arbetsmiljöutvecklare hos oss på Humana Assistans vara något för dig!

Publiceringsdatum
2021-02-01

Om tjänsten
Vi växer och till vår HR-avdelning söker vi nu en arbetsmiljöutvecklare. Rollen är nyskapad med syfte att ta vårt arbetsmiljöarbete till en ny nivå där fokus kommer att ligga på utveckling och förbättring. Här får du möjlighet att vara med och forma rollen utifrån erfarenhet och kompetens och samtidigt jobba både operativt och strategiskt med arbetsmiljöfrågor.

Som arbetsmiljöutvecklare hos oss består din vardag av en kombination av strategiska frågor, planering, analys, utbildning, informationsinhämtning och kontakter med både myndigheter och medarbetare. I samarbete med kollegor tar du fram och implementerar processer, riktlinjer och arbetssätt, följer upp och rapporterar tillämpning av dessa och lagefterlevnad, samt ansvarar för dokumentation inom arbetsmiljöområdet. Ditt arbete sker i nära samverkan med teamets arbetsmiljösamordnare och övriga kollegor inom HR. I rollen agerar du också rådgivare till hela verksamheten och ger stöd till ledning och medarbetare i olika arbetsmiljö- och hälsorelaterade frågor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter består bl.a. av:
• Arbeta strategiskt och analytiskt med arbetsmiljöfrågor i syfte att utveckla och förbättra processer, rutiner och stödet till verksamheten
• Ansvara för- och utveckla arbetet gällande smittspridning, skyddsutrustning och hygienrutiner
• Driva kompetensutveckling inom arbetsmiljö gentemot hela organisationen i form av digitala utbildningar och föreläsningar
• Driva- och delta i arbetsmiljörelaterade projekt inom affärsområdet och på koncernnivå
• Ansvara för- och utveckla processer och rutiner kopplade till arbetsmiljö och hälso- och sjukvårdsfrågor kopplade till assistans
• Samverka med kvalitetsavdelning och Koncernansvarig hälso- och sjukvård i arbetsmiljö och hälso- och sjukvårdsfrågor

Du kommer att tillhöra HR-avdelningen inom Humana Assistans som består av 10 st drivna, trevliga kollegor med bred kompetens inom olika HR-områden. Du rapporterar till HR-chef och tjänsten är placerad på vårt kontor i centrala Örebro. Tjänsten är tillsvidare med start så snart som möjligt.

Vem är du?
Till rollen som arbetsmiljöutvecklare söker vi dig som har högskoleutbildning inom beteendevetenskap, arbetsmiljö/hälsa, vård/omsorg eller annat relevant område. Du har flera års erfarenhet av arbetsmiljöarbete, både på operativ och strategisk nivå och är van att stötta chefer på ett konsultativt sätt. Erfarenhet av arbetsmiljöarbete inom vård- och omsorg är meriterande.

För att passa i rollen som arbetsmiljöutvecklare hos oss behöver du kunna driva ditt egna arbete på ett proaktivt, utvecklingsfokuserat och strukturerat sätt där du ser möjligheter till förbättringar inom ditt kompetensområde. Du är bekväm i att hålla utbildningar, skriva processer och rutiner samt stötta chefer och medarbetare i frågor gällande arbetsmiljö. Vi ser gärna att du har drivit eller varit delaktig i projekt och har arbetat med uppföljning och analys av arbetsmiljöinsatser eller dylikt.

Som person är du en kommunikativ lagspelare som har lätt för att skapa goda relationer, både internt och externt. Du är lösningsfokuserad och drivs av att lösa problem och hitta nya lösningar som gynnar verksamheten. Då rollen är utvecklingsfokuserad har du ett strategiskt mindset med förmågan att driva initiativ som på sikt kommer att bidra till ett hållbart, relevant och effektivt arbetsmiljöarbete inom Humana.

Att jobba på Humana
Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom personlig assistans, individ- och familjeomsorg, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS, Lagen om stöd och service för vissa funktionshindrade. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge, Danmark och Finland som utför omsorgstjänster till över 9 000 människor.

Hos Humana erbjuds du ett meningsfullt jobb med goda anställningsvillkor. Vi har en prestigelös arbetsmiljö där vi uppmuntrar varandra till delaktighet och att sprida glädje på jobbet. Här drivs vi av utveckling och arbetar ständigt för att förbättra kvaliteten i vår verksamhet, där du som medarbetare är en viktig del i detta arbete. Våra värdegrundsord - Engagemang, glädje och ansvar är ledande i vårt dagliga arbete. I rekryteringsprocessen innebär det att vi värdesätter egenskaper som dessa hos dig.

Läs mer om hur det är att jobba hos oss på Humana HÄR

Vad händer nu?
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2021-02-21. Vi ser gärna att du ansöker snarast då vi går igenom urvalet löpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan sista ansökningsdag. Under rekryteringsprocessen kan du komma att få genomgå telefonintervjuer, tester och kompetensbaserade intervjuer.
Vill du veta mer om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta HR-chef Karin Larsson på karin.larsson@humana.seeller 019-20 94 58, alternativt biträdande HR-chef Mikael Löfstrand på mikael.lofstrand@humana.seeller 070-410 70 74.
Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-02-21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Humana AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "145669".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Humana AB (org.nr 556760-8475)

Jobbnummer
5551917

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana AB: