Driven administratör sökes till Jordbro

Logent AB Stockholm / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Logent AB Stockholm i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Järfälla eller i hela Sverige

Om ...

Logent AB är en snabbväxande tjänsteleverantör inom logistik med ett heltäckande erbjudande åt logistikintensiva verksamheter. Vi är verksamma inom fem affärsområden och erbjuder tjänster så som konsulttjänster inom tredjepartslogistik, logistik och tull samt bemanningslösningar, entreprenad- och sitelösningar, hamn- och terminalutveckling samt utbildning och IT-stöd inom logistik. Logent finns representerade på ett flertal orter i Sverige och Norge med ca 3 000 anställda. Under 2014 beräknas Logent omsätta ca 1,7 miljard SEK.
Logent AB är auktoriserade genom Almega och ISO-certifierade enligt ISO9001 och ISO14001.

Publiceringsdatum
2014-10-13

Dina arbetsuppgifter
Som administratör kommer du att ansvara för:
• Att planera nästa arbetsdags plockslinga beroende på aviserad volym
• Byte av plockplats på de artiklar där detta behövs.
• Du kommer att vara super user i WMS - systemet FAS.

Som administratör kommer du även att arbeta med rekrytering, personalfrågor samt löneadministration.

Du kommer ha en viktig del i produktionen och du kommer vara en nyckelperson i driften. I ansvaret ligger att tillsammans med Logent AB och kund leda, effektivisera och strukturera verksamheten. Arbetsuppgifterna kräver tålamod, noggrannhet och uthållighet. Du har dessutom lätt för att få saker gjort, arbetar snabbt, strukturerat och håller motivationen uppe även under tidspress.

Vi söker dig som vill fortsätta din karriär inom logistikbranschen. För rätt person innebär denna tjänst en fantastisk möjlighet att visa framfötterna i ett snabbt växande företag!

Kvalifikationer
Du som söker bör ha:
• Slutfört en relevant gymnasieutbildning och jobbat några år inom logistikbranschen.
• Tidigare erfarenhet från att arbeta med WMS- system
• Lätt för att ta dig till kunskaper om hur olika IT-system fungerar samt god förståelse för att effektivt arbeta i Microsoft Office.

I denna roll sätter vi stor vikt vid de personliga egenskaperna. Eftersom jobbet innebär en del kontakter, såväl internt som externt med kund, behöver du som söker vara serviceorienterad och ha en positiv och lösningsorienterad grundsyn. Som person är du glad och öppen, prestigelös och full av energi som smittar av sig.

Meriterande är:
• Om du har kännedom om partihandelsavtalet.
• Förhandlingsvana.
• Erfarenhet av dagligvaruhandel.
• Erfarenhet inom systematiskt arbetsmiljöarbete
• Rekrytering
• Tidigare erfarenhet från att arbetat med löneadministration

Arbetstider och omfattning
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-13
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 1463
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Elin Eriksson

Företag
Logent AB Stockholm

Adress
Logent AB Stockholm
Hammarby Fabriksväg 29-31
12030 Stockholm

Kontorsadress
Hammarby Fabriksväg 29-31, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2028589

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Logent AB Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Logent AB Stockholm: