Driven administratör/ekonomiassistent till Pampas Marinentrepren
Pampas Marina AB / Ekonomiassistentjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Pampas Marina AB i Solna Vi söker en analytisk och driven administratör/ekonomiassistent till Pampas Marinentreprenad, belägen i Pampas Marina i Solna.
Du erbjuds en varierad roll där du bidrar med din förmåga att skapa struktur.
Tjänsten är placerad i trevliga lokaler, direkt i anslutning till vatten, båtar, bryggor och hamnrestaurang där goda förbindelser finns i den absoluta närheten.
Publiceringsdatum2016-02-11Dina arbetsuppgifterPampas Marinentreprenad står inför spännande förändringar då de ökar sin omfattning samt att kraven och ambitionerna ökar i företaget. För att nå framgång i förändringarna kommer rollen som administratör/ekonomiassistent vara en nyckelperson och en stark administrativ stödfunktion. I rollen kommer du bidra med ordning och reda i projekten, god säkerhet och effektivt genomförda projekt.
Arbetsuppgifterna i rollen varierar i jämn fördelning mellan administration, ekonomi och systematiskt arbete inom kvalitet-, miljö- och arbetsmiljöfrågor (KMA). I rollen arbetar du brett och har ansvar att administrera flera projekt samt hantera och kontrollera dokumentation som rör enheter i flottan. Du ansvarar även för att kontrollera upphandlingar, försäkringar och olika avtal.
En viktig del i rollen kommer vara att ansvara för att följa upp implementeringen av företagets nya tidsrapporteringssystem och säkerställa att det används på rätt sätt. Rollen innebär även hantering och kontering av fakturor, sköta löpande redovisning samt leverantör- och kundreskontra. Du kommer även att arbeta med bland annat avstämningar och likviditetsplanering. Andra arbetsuppgifter som kommer förekomma är att beställa kontorsmaterial och vara proaktiv i de situationer som uppstår.
Utbildning/erfarenhet
För att lyckas i rollen ser vi att du arbetat i en liknande roll tidigare. Du har även minst två till tre års erfarenhet av kund- och leverantörsreskontra. Det är mycket meriterande om du har dokumenterad erfarenhet av redovisning och erfarenhet av tidredovisning. Genom din initiativförmåga kommer du ha stor möjlighet att påverka ditt arbete.
Ett intresse för kollektivavtal och personalfrågor är mycket relevant då det finns möjligheter att utveckla dessa delar i företaget. För att nå framgång i rollen är du en god användare av Officepaketet. Erfarenhet av affärssystemet Pyramid är meriterande.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi söker dig som är självgående, driven och nyfiken. Du trivs i en roll där du får arbeta flexibelt med många bollar i luften. Du är en social person som är har skinn på näsan, är analytisk, lyhörd och prestigelös. Vidare så är du strukturerad med ett öga för detaljer och uttrycker dig mycket bra i både engelska och svenska.
Urval och intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-11
Ange följande referens när du ansöker: 660651
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAndrea Bergkvist +46855565075
Åsa Arkestål +46855565118
FöretagPampas Marina AB
AdressPampas Marina AB
Kungsgatan 57 A, Box 207
10124 Stockholm
KontorsadressKungsgatan 57 A, Box 207
Jobbnummer 2664836
Observera att sista ansökningsdag har passerat.