Drivande Verksamhetssamordnare/controller
HSB Södra Norrland / Administratörsjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sundsvall,
Timrå,
Mark,
Härnösand,
Nordanstig eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos HSB Södra Norrland i Sundsvall,
Härnösand,
Hudiksvall,
Söderhamn,
Örnsköldsvik eller i
hela Sverige HSB jobbar med att skapa det goda boendet för våra drygt 600 000 medlemmar i Sverige. I Gävleborg, Västernorrland och Jämtland servar vi 430 bostadsrättsföreningar och andra fastighetsägare med ett heltäckande utbud av förvaltningstjänster. HSB har också ca 2 000 hyreslägenheter i området. Till vår hjälp har vi nästan 250 duktiga medarbetare som nu behöver förstärkning.
HSB Södra Norrland har en stadigt positiv utveckling och nu har vi kommit till en punkt när vi behöver dig. Om du tror att du har kvalifikationerna och är sugen på att hoppa med i vårt team, så är du välkommen med en ansökan.
Publiceringsdatum2018-01-03Dina arbetsuppgifter• Som verksamhetssamordnare/controller kommer du direkt under Förvaltningschefen att jobba med underlag för beslut och uppföljning, analys, målstyrning och internkontroll.
•
• Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att finnas inom Verksamhetsområde Teknik, men din kompetens kan också komma till nytta inom övrig verksamhet. Inom Verksamhetsområde Teknik ryms vår tekniska förvaltning, fem geografiska affärsområden (3 län) och vår konsultverksamhet. Vi jobbar även med inköp och energifrågor.
• Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Ta fram, sammanställa, analysera och följa upp resultat, mål och nyckeltal
• Ta fram och sammanställa beslutsunderlag
• Arbeta med lönsamhetsanalyser, kostnads- och intäktsuppföljningar
• Sammanställning/rapportering månadsvis och vid tertialbokslut gentemot budget och prognoser
• Driva och förvalta verksamhetens interna styrning och kontroll i samråd med företagets miljö- och kvalitetsansvarig
• Kvällsarbete kan förekomma
Ad-hoc support, upphandlingar, analys, projekt- och utredningsarbete vid behov
Kvalifikationer• Vi söker dig med tydlig kommunikativ förmåga, både muntligt och skriftligt. Du har analytisk förmåga och stor personlig mognad. Du är dessutom drivande i allt det du gör.Du har för tjänsten relevant utbildning, t ex inom ekonomi , verksamhetsstyrning, kvalitetsutveckling eller liknande. Du har god IT-mognad och god vana från affärssystem för ekonomi och verksamhetsstyrning
Dina egenskaper• Du bör trivas med ett ständigt pågående utvecklings- och förändringsarbete där du kan se och ta tillvara förbättringsmöjligheter. Det är meriterande om du har erfarenhet inom området, gärna från större förvaltnings- och/eller fastighetsbolag. Du är kompetent och engagerad med sinne för ordning och reda. Du är serviceinriktad och uppmärksam. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du sätter upp och håller tidsramar
Vi erbjuder:
• Vi erbjuder dig ett självständigt arbete. Du blir en viktigt del av vårt team i där du får vara med och skapa förutsättningar för trevliga och trygga bostadsområden där människor trivs och bor kvar länge.
•
• Du får ta del av en trivsam arbetsmiljö och attraktiva personalförmåner i en värdegrundsbaserad organisation med engagerade kollegor och ledare. Vi erbjuder även den kompetensutveckling som rollen kräver.
•
• Vi ger dig som medarbetare stort eget ansvar och möjlighet att delta i vårt ständiga förbättringsarbete. Våra kärnvärden engagemang, trygghet, hållbarhet, omtanke och samverkan genomsyrar både arbetsklimat och företagskultur.
•
• Urval sker löpande, ansök därför redan idag. Tillträde sker enligt överenskommelse
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare.
Ersättning•
Fast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-31
Ange följande referens när du ansöker: 3668486190
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktConny Ekholm (+46) 0706471450
FöretagHSB Södra Norrland
AdressHSB Södra Norrland
Box 269
85104 Sundsvall
KontorsadressTorggatan 14, 85232 Sundsvall
Jobbnummer 3882280
Observera att sista ansökningsdag har passerat.