Drifttekniker till Fastighetsavdelningen

Ljungby kommun, Tekniska förvaltningen / Fastighetsskötarjobb / Ljungby
2024-12-13


Visa alla fastighetsskötarjobb i Ljungby, Älmhult, Hylte, Alvesta, Värnamo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ljungby kommun, Tekniska förvaltningen i Ljungby

I Ljungby kommun formar vi framtiden tillsammans och vi siktar på att bli 35 000 invånare år 2035. Vi som jobbar här är öppna, vi är framåt och vi vill. Varje medarbetare hos oss är med och gör skillnad för alla som bor och lever i vår kommun. Vill du vara med?

Vår senaste medarbetarenkät visar att 95% tycker att jobbet känns meningsfullt, 82% anser att de lär och utvecklas i sitt dagliga arbete och 83% tycker att de har en bra arbetsgivare som de kan rekommendera till sina vänner. Undersökningen visar också att 96% av våra medarbetare upplever att deras chef har tillit till att de utför sitt arbete på ett bra vis. Tillitsbaserad styrning och ledning är Ljungby kommuns ledningsfilosofi och något vi vill ska genomsyra vår organisation.

Läs mer om oss som arbetsgivare på www.ljungby.se/jobb.

Publiceringsdatum
2024-12-13

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en grupp som är specialiserad inom fastighetsdrift och fastighetsunderhåll.

Du kommer att få utföra förekommande drift- och skötseluppgifter inom kommunens fastigheter. Det är ett ansvarsfullt och stimulerande arbete där lokalens verksamhet, teknik och fastigheten står i centrum.

Du kommer ha en viktig funktion för att se till att kommunens fastigheter drivs och sköts på ett kundorienterat, ekonomiskt och hållbart sätt. Du ska se till att löpande drift och underhåll fungerar, åtgärda felanmälningar och sköta dagliga hyresgästkontakter.

I tjänsten ingår beredskapstjänstgöring, för närvarande var nionde vecka.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har utbildning inom fastighetsområdet eller erfarenheter som bedöms likvärdigt. Arbetet kräver att du är väl förtrogen med tekniken i en fastighet, men också att du är serviceinriktad och har ett utåtriktat kundorienterat synsätt.
Vi lägger mycket stor vikt på din samarbetsförmåga och din flexibilitet.
Gymnasial utbildning inom VVS eller yrkeserfarenheter av området är meriterande, men är inget krav för tjänsten. Gymnasial utbildning inom EL eller yrkeserfarenheter av området är meriterande, men är inget krav för tjänsten.
Du behärskar svenska i både tal och skrift.
Körkort B fordras.

ÖVRIGT
Du söker tjänsten via Offentliga Jobb.

Betyg och intyg behöver inte bifogas ansökan utan tas med vid en eventuell intervju.

Hos oss är balans i livet viktigt! Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera arbete med familj och fritid, därför tillämpar vi flextid i de verksamheter där det tillåter. Vi har möjlighet till semesterväxling, subventionerat årskort med Länstrafiken, friskvårdsbidrag och mycket annat. Som medarbetare har du gratis medlemskap i personalklubben, vilket ger möjlighet till gratis träning och bad vid närliggande träningsanläggning och äventyrsbad, samt möjlighet att delta i andra aktiviteter.

Ljungby kommun erbjuder In- och medflyttarservice. Det vill säga ett antal tjänster som ska göra det lättare att byta livsmiljö och flytta till vår kommun.
Maila inflyttarservice@ljungby.se om du vill veta mer om vad vi kan hjälpa dig med i samband med en flytt till Ljungby kommun.

I Ljungby kommun tillämpar vi rökfri arbetstid.

Kommunen tar ansvar för hela rekryteringen
och undanber sig därför samtal från rekryteringsfirmor och annonssäljare.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-01-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1331203".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ljungby kommun (org.nr 212000-0670)

Arbetsplats
Ljungby kommun, Tekniska förvaltningen

Kontakt
Driftchef
Kenneth Lindh
kenneth.lindh@ljungby.se

Jobbnummer
9060141

Prenumerera på jobb från Ljungby kommun, Tekniska förvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ljungby kommun, Tekniska förvaltningen: