Drifttekniker till Ersta Diakoni

Bravura Sverige AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Publiceringsdatum
2023-02-16

Om tjänsten
Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Ersta Diakoni.

Om företaget
Ersta Diakoni är en organisation där det händer mycket. Vård och omsorg utvecklas i allt snabbare takt och de bygger just nu ett helt nytt specialistsjukhus som ska stå klart 2023. Det pågår även andra spännande projekt som ska ge bättre tillgänglighet och kvalitet för både de som söker sig till deras vård- och omsorgsverksamheter och för deras medarbetare.
Arbetet innebär en möjlighet att vara med på en spännande utvecklingsresa och arbeta i en koncern som är en av Sveriges största aktörer inom idéburen vård och socialt arbete. Ersta diakoni har en tydlig värdegrund som bygger på att se hela människan och våra värdeord är professionalism, tillit och hopp.
Nu behöver de förstärka deras drift och de söker dig som brinner för en säker modern miljö och att skapa nytta med verksamheten i fokus.

I rollen tillhör du IT-avdelningens driftteam där du blir en av tre personer. Ni arbetar med förvaltning och utveckling av Erstas infrastruktur. Viktigt för avdelningen är att utveckla servicen till verksamheten genom ökad standardisering och proaktivt underhåll.

Dina arbetsuppgifter
Rollen som IT-drifttekniker innebär att se till att allt fungerar och samtidigt arbeta för förbättring, både när det gäller mjuk- och hårdvara och användare med olika typer av applikationer och plattformar. Du hanterar de mer avancerade ärendena samt deltar i förbättringsarbeten, så som systemförbättringar, drift och underhåll av operativsystem och produktapplikationer, nyinstallationer, uppgraderingar, och incidenthantering. Driftteamet har ett nära samarbete med servicedesk och förvaltningsteamet. Du löser ärenden som servicedesken eskalerat vidare, och du förser dem i sin tur med kompetens, rutiner och dokumentation så att de löpande ska kunna lösa mer ärenden dvs agera proaktivt för att minimera framtida eskaleringar. Du går också in i 2nd och 1st line när resurser behöver omfördelas. En viktig del i rollen är att bidra till att utveckla arbetssätt i driftteamet, och på IT-avdelningen, i det ingår att delta aktivt i verksamhetens IT-utmaningar och i dialog skapa lösningar.

• Säkerställer att allt fungerar för att den dagliga driften ska fungera effektivt
• Löser incidenter och problem
• Du leder och deltar i förbättringsarbeten av Erstas IT-miljö och infrastruktur, så som förbättringar av system, installationer, övervakning, loggar, rutiner för drift och underhåll
• Du löser ärenden som servicedesk eller förvaltning eskalerat vidare
• Du bistår med din kunskap om att utveckla arbetssätt i driftteamet, och på IT-avdelningen

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Relevant teknisk utbildning eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• Erfarenhet av IT-drift, installation, övervakning, djupgående felsökning och underhåll av Windows server-miljöer med tillhörande tjänster, virtualisering, lagring, backup och nätverk
• Goda kunskaper i Microsoft 365, Office/exchange, Azure, molnlösningar och SCCM
• Högt meriterande med erfarenhet av systematiskt säkerhetsarbete och/eller standardiserade processer som tex ITIL

Som person är du uppmärksam, tillmötesgående och gillar att hjälpa andra. När ett problem uppstår är du lösningsorienterad och blir motiverad av att kunna ge förstklassig service. Du anstränger dig för att leverera lösningar och blir motiverad av problemlösning, vidare tycker du det är roligt att fördjupa dig i komplexa problem. När en utmaning dyker upp tänker du direkt på hur det kan lösas, även frågor som inte direkt har ett givet svar. Du tycker om att lösa rotorsaken och jobba proaktivt, dvs säkerställa en stabil drift och plattform där incidenter inte återupprepas eller uppstår till följd av bristande underhåll eller rutiner. Du anpassar dig fort till nya situationer och tycker det är roligt med nya utmaningar. Vidare är du flexibel vilket innebär att du kan anpassa ditt arbete och beteende efter olika personer och förutsättningar, och du trivs bäst i en varierande roll där dina arbetsuppgifter kan ändras från dag till dag.

Övrig information:

Start: Omgående med hänsyn till eventuell uppsägningstid
Plats: Centrala Stockholm
Lön: Fast lön enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Kontakt
Emma Dellerbjörk
emma.dellerbjork@bravura.se
08-40024050

Jobbnummer
7454723

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: