Drifttekniker, data

Holmen AB / Supportteknikerjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Holmen AB i Norrköping, Linköping, Nyköping, Örebro, Västerås eller i hela Sverige

Holmen IT söker Klientspecialist SCCM

Vi fortsätter att etablera Holmen IT som central funktion för Holmens samlade IT-frågor. Vi söker nu en klientspecialist till gruppen Klienthantering och Service Desk. Placeringsort är Norrköping.

Vi erbjuder ett utmanande IT-arbete i teknikens framkant, ett gott kamratskap och stora möjligheter att utvecklas i din yrkesroll.

Din roll:
Vi söker en erfaren klientspecialist som vill arbeta med förvaltning och vidareutveckling av Holmens IT arbetsplatstjänst.

Dina arbetsuppgifter är varierande: Klientapplikationshantering, programdistribution, datorinstallationer, användarsupport, projektarbete och vidareutveckling av arbetsplatstjänsterna. Dessutom förvaltning, felsökning, optimering och vidareutveckling av Holmen IT:s implementation av pc-hanteringssystemet Microsoft SCCM i kombination med Atea Jumpstart.

Som klientspecialist kommer du primärt verka centralt men även på plats hos våra internkunder på olika orter, frekventa tjänsteresor förekommer. En viktig del av ditt arbete är samverkan med IT-kollegor på produktionsenheterna samt med externa konsulter.

Publiceringsdatum
2013-02-18

Profil
Vi söker dig som har minst tre års erfarenhet av driftarbete i stora klientmiljöer och som har gedigna kunskaper om Microsofts produkter inom klientområdet.

Din bakgrund och erfarenhet:
Som sökande bör du vara högskoleutbildad samt ha dokumenterad erfarenhet av:
• Hantering av persondatorer och automatiserad programdistribution
• Windows 7 och Windows XP
• Microsoft SCCM
• Active Directory
• Windows Server

Erfarenhet av policyhantering, MSI-paketering, projektledning, virtuella datorer/applikationer och mobiltelefonadministration är meriterande. Arbete enligt ITIL och erfarenhet av ärendehanteringssystem är också ett plus.

Du uttrycker dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.

Din personlighet:Du är engagerad, noggrann, kommunikativ, tar initiativ, har hög ansvarskänsla och god samarbetsförmåga. Du är driven att nå uppsatta mål. Du måste ha god servicekänsla då verksamheten är kundorienterad.

Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vår hemsida www.holmen.com.

Skicka din ansökan senast: 2013-02-24

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Tillträde
enligt överenskommelse

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-02-24
OBS! Vi tar emot din ansökan elektroniskt via vår hemsida www.holmen.com.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Andreas Lundgren, chef för Klienthantering och Service Desk011 - 23 62 33 andreas.lundgren@holmen.com

Facklig kontakt
Lena Brattgård, Unionen 011 - 23 64 03 lena.brattgard@holmen.com
Björn Jonsson-Dannetun, Sveriges Ingenjörer 011 - 23 62 04 bjorn.jonsson-dannetun@holmenpaper.com

Företag
Holmen AB

Adress
Holmen AB
60188 NORRKÖPING

Kontorsadress
Vattengränden 2

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 011-235000

Jobbnummer
1470559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Holmen AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Holmen AB: