Drifttekniker
Åklagarmyndigheten Huvudkontoret, It / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åklagarmyndigheten Huvudkontoret, It i Stockholm ÅM2022-2368
Enheten för drift söker flera medarbetare som ska delta i det dagliga arbetet med drift och förvaltning av Åklagarmyndighetens it-miljö. Som drifttekniker ingår du i enheten för drift som består av 15-20 medarbetare inom olika teknikområden.
Enheten ansvarar för:
Löpande drift och förvaltning av system och komponenter.
Bemanna beredskapen dygnet runt året runt.
Andra linjen i supportorganisationen.
Publiceringsdatum2022-12-05ArbetsuppgifterArbetet på enheten innebär möjlighet att jobba med moderna system och verktyg i en it-miljö med stor vikt på drift- och it-säkerhet. Som drifttekniker är du en centralt placerad resurs med bra överblick över samtliga system och komponenter för att upptäcka förbättringsåtgärder.
Dina arbetsuppgifter kommer primärt bestå i drift och förvaltning av Åklagarmyndighetens it-infrastruktur samt vara en del i supportkedjan och beredskap som spänner över samtliga teknikområden.
Dina kvaliteter och kvalifikationer
It-världen är under ständig utveckling i hög takt, vilket gör att vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper som kreativitet och förmåga att utvecklas.
Du ska ha
Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
Ett stort tekniskt intresse och förståelse för grundläggande it-teknik
Vilja och förmåga att lära dig nya generationer av nuvarande teknisk plattform
Några års arbetslivserfarenhet från liknande arbetsuppgifter eller utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant.
Det är meriterande om du har kompetens inom några av nedanstående områden
Automatisering med Script(Bash, Python, Powershell)
Virtualisering(VMware, Containers, Oracle VM)
Operativsystem Server(Linux, Windows)
Operativsystem Klient(Windows, iOS)
Klienthantering(MECM, WorkspaceONE)
Nätverksutrustning(Cisco, Fortinet)
Autentisering(Kerberos, SAMLv2, OpenID-Connect)
Kryptering och signering
Databas(MS och Oracle)
Som person vill vi att du
Är ansvarstagande och har en god samarbetsförmåga
Är strukturerad och ordningsam
Är lösningsorienterad och prestigelös
Har lätt för att uttrycka dig i tal och i skrift både på svenska och engelska.
Om anställningen
Rekryteringsprocessen hanteras i sin helhet av Åklagarmyndigheten.
Tjänsten är placerad på Åklagarmyndighetens huvudkontor på Östermalm.
Vi är en modern arbetsplats som möjliggör distansarbete i hög omfattning, vilket gör att många medarbetare på it-avdelningen till största delen arbetar och träffas virtuellt.
Anställningen är en tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning. Tester förekommer i rekryteringsprocessen. Anställningen är placerad i säkerhetsklass och därmed sker säkerhetsprövning med registerkontroll.
På grund av arkivbestämmelser sparar vi ansökningar i två år. När du ansöker kommer dina personuppgifter att behandlas enligt offentlighetsprincipen samt dataskyddsförordningen. När du skickar din ansökan till oss, samtycker du till detta.
Åklagarmyndigheten som arbetsgivare
På Åklagarmyndigheten känner vi stolthet när vi går till jobbet. Tillsammans är vi 1 800 engagerade och kompetenta medarbetare som står upp för rättssäkerhet, rättstrygghet och demokratiska värden. Oavsett roll i myndigheten så bidrar alla till vårt viktiga samhällsuppdrag.
Vill du bli en del av Åklagarmyndigheten? Vi strävar efter att vara en välkomnande och inkluderande arbetsplats som speglar samhällets mångfald.
Ansök redan i dag!
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Åklagarmyndigheten (org.nr 202100-0084),
http://www.aklagare.se Arbetsplats Åklagarmyndigheten Huvudkontoret, It
Kontakt Pernilla Adolfsson, facklig kontaktperson ST
010-562 58 95 Jobbnummer 7231920
Observera att sista ansökningsdag har passerat.