Driftledare Felanmälan Fastighetsförvaltningen

Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen / Administratörsjobb / Boden
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Boden, Luleå, Älvsbyn, Piteå, Kalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen i Boden

Bodens kommun är en modern småstad med 28 000 invånare. I Boden lever vi närhetsliv. Med det menar vi det liv där du har nära till allt som är viktigt och lite till.

Att arbeta i Bodens kommun är att vara nära Bodensarnas föränderliga vardag. Detta innebär möjligheter och utmaningar där vägen fram kan vara mod att våga. Vi har en stark våga prova-kultur där stödet från kompetenta kollegor och chefer finns nära. Här får du ett stort förtroende i en fantastisk miljö och möjlighet att utveckla dig själv och andra.

Fastighetsförvaltningens huvudsakliga uppgift är att på Fastighetsnämnden uppdrag tillhandahålla kostnads- och drifteffektiva lokaler för den kommunala verksamheten.

Fastighetsavdelningen består i dag av ca 45 personer. Driftavdelningen har ansvaret för underhåll och service i kommunens fastigheter. Vi jobbar efter gällande lagkrav och deltar i revisionsarbetet och hanterar den dokumentation som följer med i det löpande arbetet. Driftenheten jobbar med att driftoptimera husen och att följa upp husens olika system för värme, ventilation och el. Vi försöker hela tiden att utveckla oss med rätt utrustning och hitta rätt kompetensutveckling för vår personal.

Se vår film om att jobba i Bodens kommun
https://youtu.be/4laW_gSnnyE


Publiceringsdatum
2018-11-16

Arbetsuppgifter
Fastighetsförvaltningen söker nu en ny driftledare för felanmälan. Som driftledare ansvarar du för att processen för felanmälan fungerar på ett bra sätt för kunder och besökare. Det är även driftledarens roll att stödja förvaltningsorganisationen med övrigt administrativt arbete kopplat till driften.

I rollen som driftledare ingår bland annat att:
• Ansvara för mottagning av felanmälningar via telefon, mail och ev. besök samt ev registering i IT-stöd
• Ansvara för fördelning av uppdrag till drifttekniker, fastighetsskötare, driftstöd samt i förekommande fall entreprenörer och leverantörer
• Följa upp felavhjälpning och bistå vid upprättande av underlag till planerat underhåll
• Ansvara för upprätthållande av IT-stöd samt utbildning av medarbetare i systemet
• Prioritera felavhjälpning och driftlarm


Kvalifikationer
Vi söker dig med eftergymnasial utbildning inom fastighet och drift eller dokumenterad erfarenhet som bedöms likvärdig. God erfarenhet av arbete med installationer är ett krav såväl som erfarenhet av arbete i fastighets- och servicesektorn.

Tjänsten innebär kommunikation med många externa och interna kontakter varför det är viktigt att du har förmågan att uttrycka dig väl i såväl tal och skrift, samt att du hanterar Office-paket som en naturlig del i ditt arbete. Erfarenhet av arbete med fastighetssystem är meriterande.
Personliga egenskaper som vi efterfrågar är:
• Självgående - Tar ansvar för sin uppgift. Strukturerar själv sitt angreppssätt och driver sina processer vidare.
• Samarbetsförmåga - Arbetar bra med andra människor. Kommunicerar på ett lyhört, konstruktivt och smidigt sätt.
• Stabil - Är lugn och trygg i sin roll. Behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och har förmåga att fokusera på rätt saker.
• Serviceinriktad - Är uppmärksam och tillmötesgående i sitt beteende. Har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra samt anstränger sig i att leverera lösningar.
• Kvalitetsmedveten - Är noggrann, strukturerad och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.

B - körkort är ett krav.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi värdesätter en jämn ålders- och könsfördelning samt mångfald inom alla yrkesområden.
Vi har rökfri arbetstid och vi erbjuder en friskvårdstimme i veckan.
Följ oss gärna på Facebook och Instagram

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem. Support i e-rekryteringssystemet kan du få via 0771-693 693 Frågor om tjänsten besvaras av kontaktpersonerna i annonsen.

Vi tackar vänligt men bestämt nej till all kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-02
Ange följande referens när du ansöker: A827628
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Roger Jäderström 0921-621 58

Företag
Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen

Adress
Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen
Kyrkgatan 24
96186 BODEN

Kontorsadress
Kyrkgatan 24 BODEN

Jobbnummer
4461216

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bodens kommun, Fastighetsförvaltningen: