Driftcontroller till Sollentuna Kommunfastigheter AB

Sollentuna Kommunfastigheter AB Förvaltningsavdelningen / Administratörsjobb / Sollentuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Sollentuna, Upplands Väsby, Järfälla, Danderyd, Upplands-Bro eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sollentuna Kommunfastigheter AB Förvaltningsavdelningen i Sollentuna

Sollentuna Kommunfastigheter AB är ett nybildat bolag i Sollentuna kommunkoncern. Vi förvaltar och utvecklar kommunens fastigheter, till exempel skolor, äldreboenden och kulturfastigheter som Edsbergs slott, torp och lantbruk. Tillsammans skapar vi trygga och inspirerande miljöer för Sollentunas äldre, barn och unga. Hos oss får du goda möjligheter att växa och utvecklas tillsammans med engagerade och kunniga medarbetare.

Sollentuna Kommunfastigheter AB är ett nybildat bolag i Sollentuna kommunkoncern. Vi förvaltar och utvecklar kommunens fastigheter, till exempel skolor, äldreboenden och kulturfastigheter som Edsbergs slott, torp och lantbruk. Tillsammans skapar vi trygga och inspirerande miljöer för Sollentunas äldre, barn och unga. Hos oss får du goda möjlig­heter att växa och utvecklas tillsammans med engagerade och kunniga medarbetare.

På Sollentuna kommunfastigheter jobbar idag drygt 20 personer på 4 olika avdelningar. Då bolaget är under uppbyggnad kommer det att finnas stora möjligheter att påverka och utveckla vår gemensamma färdväg. Under 2019 kommer vi att utöka personalen med runt fem personer till.

Beskrivning av tjänsten Förvaltningsavdelningen utökar nu sin organisation och vi söker en engagerad och utvecklingsinriktad driftcontroller. Tjänsten är ny och syftar till att förstärka resurserna avseende uppföljning av driftentreprenaden.

Som driftcontroller är din huvudsakliga arbetsuppgift att vara ansvarig för driftentreprenaden avseende fastighetsdrift. Entreprenaden består av drift, avhjälpande underhåll samt vissa tilläggstjänster. I rollen blir du ansvarig för att följa upp entreprenaden i sin helhet avseende utförande och avtalsvillkor så som kvalitet och ekonomi. Du blir den naturliga representanten i den dagliga dialogen med driftentreprenören kring pågående ärenden och drifttekniska frågor. En annan viktig uppgift är att utföra kvalitetskontroller och analyser av driftplaneringen i fastighetssystemet samt kvalitetskontroller i fastigheterna. Du ska tillsammans med driftentreprenören arbeta aktivt för att optimera entreprenadens olika delar.

Som driftcontroller är du den ansvariga länken mellan förvaltare och driftentreprenör. Du har även ansvar för budgeten för driftentreprenaden, vilket sker i tätt samarbete med ansvariga förvaltare.

Vi ser även att du i denna roll kommer att ansvara för utvecklingsarbete för att förbättra processerna inom området fastighetsdrift och löpande underhåll.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är: Uppföljning av driftentreprenad på operativ såväl som strategisk nivå
Kvalitetskontroller ur administrativa, ekonomiska och tekniska perspektiv
Regelbunden avstämning med driftentreprenören
Budgetering, prognos och analys av driftkostnader
Fakturahantering avseende driftentreprenaden
Hantering av ärenden i fastighetssystem
Uppföljning och analys av ärenden och driftplanering
Ansvara för driftmöten och andra möten inom området
Driva förbättringsarbete och utveckla processer avseende fastighetsdrift
Medverka i andra typer av utvecklingsarbeten inom förvaltningen
Vara aktiv i arbetet med överordnat styr- och övervakningssystem
Din profil För att passa i denna roll krävs god erfarenhet av arbete med fastighetsdrift, gärna i ledande roll. Du behöver ha kunskaper inom AFF avtalsområdet samt uppföljning och analys av driftekonomi.

Meriterande är genomförd utbildning till driftingenjör eller motsvarande.

Struktur och ordningssinne krävs för att kontinuerligt hålla möten med god ordning och dokumentation. Vi ser även att du bör vara analytisk då rollen kräver analysarbete av stora mängder information.

Vidare har du god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift då du kommer att skriva egna beslut, tjänsteutlåtanden och liknande dokument. Du kommer att arbeta tätt ihop med fyra förvaltarteam vilket innebär att god samarbetsförmåga och social kompetens behövs.

Vi erbjuder Du får stora chanser att vara med att bygga upp ett ungt företag i Sollentuna kommunkoncern och får chansen att sätta din prägel på hur driftentreprenaden utvecklas.

Arbetet ger dig stora möjligheter till professionell utveckling och stort eget ansvar. Inom Sollentuna Kommunfastigheter råder en nybyggaranda där positiv stämning, god samverkan och professionellt utbyte sker mellan arbetskamraterna.

Vi har en modern syn på våra medarbetare och du får ett stort eget ansvar för ditt arbete och din arbetstid. Vi vill att våra medarbetare ska kunna kombinera ett professionellt arbete med familj och fritid. Vi tillämpar flextid.

Din arbetsplats ligger centralt i Sollentuna centrum med goda allmänna kommunikationer med pendeltåg och bussar. Vi sitter i Turebergshuset med en fantastisk utsikt över Sollentuna. Närheten till Sollentuna centrum erbjuder ett stort utbud av restauranger och service i en nyskapad stadsmiljö.

Heltid, tillsvidareanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid / tillsvidare Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-12-18

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-01-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Andreas Hellström, VD Sollentuna Kommunfastigheter AB 08-579 216 35
Reine Jonsson 08-579 215 75

Företag
Sollentuna Kommunfastigheter AB Förvaltningsavdelningen

Adress
Sollentuna Kommunfastigheter AB Förvaltningsavdelningen
Allfarvägen 31
19186 Sollentuna

Kontorsadress
Turebergs Torg 1

Jobbnummer
4517023

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sollentuna Kommunfastigheter AB Förvaltningsavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sollentuna Kommunfastigheter AB Förvaltningsavdelningen: