Drift ? och underhållsledare

Norsjö kommun / Administratörsjobb / Norsjö
2018-12-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Drift ? och underhållsledare" (publicerad 2019-01-08) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Norsjö, Malå, Lycksele, Skellefteå, Arvidsjaur eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Norsjö kommun i Norsjö, Skellefteå eller i hela Sverige

Norsjö Kommun ska enligt kommunvisionen vara en attraktiv och företagsam kommun där kropp och själ hinner med. Vi brukar ofta skryta om att vi har världens bästa vardag! Kommunens arbete genomsyras av kommunens värdegrund där positivitet, professionalitet, engagemang och respektfullhet är ledorden. Teknikavdelningen arbetar med utveckling genom teknik. Genom vårt tekniska kunnande och vår service skapar vi grundläggande förutsättningar för en bättre vardag idag och i framtiden till både medborgare och verksamheter i Norsjö kommun.

Avdelningen teknik söker nu en medarbetare som ska planera och leda drift- och underhåll för kommunens anläggningar och tjänster för infrastruktur, vattenförsörjning och avfallshantering. Tjänsten är inplacerad i verksamhetsområdet Kommunal utveckling och medarbetaren rapporterar till avdelningschef för Teknik som har övergripande personal-, ekonomi- arbetsmiljö- och utvecklingsansvar.

Stationeringsort: Norsjö

Arbetsuppgifter: Arbetsuppgifterna består av att planera, leda, fördela, samordna och utveckla det dagliga arbetet för teknisk personal i våra verksamheter för avfallshantering, dricksvattenproduktion och vattenrening inklusive ledningsnätet för vatten och avlopp. En stor del av arbetet består i att kontinuerligt analysera vår befintliga teknik och våra arbetssätt i verksamheten och att utifrån dessa analyser föreslå och genomföra åtgärder som långsiktigt förbättrar verksamheten både ekonomiskt, tekniskt och miljömässigt.

Du utreder och planerar självständigt driftåtgärder och underhåll samt leder ombyggnationer och investeringar i anläggningar och infrastruktur. Om arbeten inte sker i egen regi är i stället uppdraget att agera kommunens beställare och projektledare. Du ingår också i beredskapsgrupp för drift av VA-verksamheten.

Du ansvarar för att bevaka och se till att verksamheten lever upp till myndigheters och medborgares krav. Du sköter arbetet med egenkontrollprogram, miljörapporter, årsrapporter och kontakt med tillsynsmyndigheter, medborgare och entreprenörer. Övriga administrativa arbetsuppgifter, till exempel, avtalshantering, upphandling, fakturahantering, budgetering, tidrapportering inom verksamheten ingår också.



Utbildning/erfarenhet: Önskvärd utbildning är civilingenjörsexamen inom väg och vatten. Kvalificerad yrkesutbildning inom tekniskt område så som bygg- och anläggning, VA-teknik eller liknande kan ses som meriterande. Även längre arbetslivserfarenhet från relevant område kan anses likvärdigt.

God datorvana och B-körkort är ett krav.

Erfarenheter från ledarskap, projektledning, kalkylering, arbetsmiljö, logistik, miljö, styr- och reglerteknik ses som meriter. Även arbete med ständiga förbättringar, utvecklings- eller effektiviseringsarbete samt olika former av beställaruppdrag kan anses meriterande. Praktisk arbetslivserfarenhet från relevant tekniskt med förutsättningar att snabbt kunna ingå i beredskapsgrupp för VA är också ett plus.

Personliga egenskaper: Du trivs med att jobba både självständigt och i team och är en naturlig ledare som drivs av viljan att engagera kollegor och motivera medarbetare i att utveckla och effektivisera verksamheten i en positiv anda. Våra kontakter internt och externt bygger på samarbete och goda relationer, du kan beskriva dig själv som en god kommunikatör.

För att lyckas i rollen som Drift- och underhållsledare har du god samarbetsförmåga och förmåga att självständigt driva frågor och lösa problem inom arbetsområdet. Du är en god och erfaren organisatör som skapar en tydlig struktur runt dig. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Tillträde: 2019-01-01 eller enligt överenskommelse.
Omfattning: heltid, tillsvidare, vi tillämpar provanställning.

Övrigt: Vi tillämpar löpande urval, vänta därför inte med att skicka in din ansökan. Vi skickar en bekräftelse på varje inkommen ansökan.
Det är därför viktigt att Ni hör av er om ni inte får någon sådan. Kontakta Emma Långström, tfn. 0918-14102

Vi eftersträvar i möjligaste mån en jämn könsfördelning på våra arbetsplatser. Vi har gjort vårt medieval för rekrytering och undanber oss därför kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-12-04

Ersättning
Månadslön
Ange löneanspråk i ansökan

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-31
Ange följande referens när du ansöker: 78/18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Avdelningschef Teknik Elin Andersson 0918-141 57

Företag
Norsjö kommun

Adress
Norsjö kommun
Storgatan 67
93581 NORSJÖ

Kontorsadress
Storgatan 67

Jobbnummer
4491489

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Norsjö kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Norsjö kommun: