Dramaten söker upphandlare - Visstidsanställning

Kungliga Dramatiska Teatern AB / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Dramatiska Teatern AB i Stockholm, Upplands Väsby, Nacka eller i hela Sverige

Dramaten söker upphandlare - Visstidsanställning
Har du ett stort intresse för upphandling och vill jobba på en spännande och varierande arbetsplats? Välkommen att söka tjänsten som upphandlare på Dramaten! Tjänsten är placerad inom ekonomisektionen som är en del av Dramatens administrativa avdelning. Lokalerna ligger i direkt anslutning till Dramatenhuset vid Nybrokajen. I ett första skede ser vi att denna visstidsanställning sträcker sig över ett år, med eventuell möjlighet till förlängning.

Om sektionen och rollen
Teamet på ekonomisektionen består av två löne- och ekonomiadministratörer, en redovisningsansvarig och en CFO. Tjänsten som upphandlare är ny inom sektionen och det finns ingen företrädare. Avsikten med denna nya tjänst är att du som upphandlare ska stödja samtliga avdelningar inom Dramaten med utförandet av upphandlingar. Upphandlingarna är av skiftande karaktär och omfattar många spännande och intressanta områden t.ex. teknik. Dramaten lyder under LOU.

Tjänsten är verksamhetsnära och det finns tillgång till kollegor med betydelsefull kompetens i relation till upphandlingarnas olika områden. Det finns även medarbetare och chefer inom Dramaten med god vana och kompetens inom upphandling.

Som upphandlare arbetar du självständigt och ansvarar för att på egen hand ta fram underlag, utforma, planera, prioritera och administrera upphandlingarna. I arbetsuppgifterna ingår även uppföljning, utvärdering och förvaltning av ingångna avtal. Du behöver följaktligen ha förmågan att arbeta självständigt samtidigt som att du tycker om att samarbeta. Begreppet lagspelare känner du dig själv synonym med.

Vi söker dig som har:
• Akademisk examen, eller annan eftergymnasial utbildning med inriktning mot upphandling/inköp.
• Kunskap om de lagar och förordningar som gäller vid offentlig upphandling.
• God orientering inom de allmänna avtalsgrunderna AB, ABT och ABK.
• Lett upphandlingsprojekt självständigt och flera projekt samtidigt.
• Goda färdigheter i Officepaketet och ett stort intresse av att utveckla, förbättra och effektivisera arbetsprocesser.

Vi ser det som meriterande med:
• Erfarenhet av upphandlingsverktyget TendSign.
• Erfarenhet av självständigt arbete som upphandlare inom offentlig sektor.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper och söker dig som är kommunikativ, noggrann, analytisk, med ett konsultativt och serviceinriktat arbetssätt.

Publiceringsdatum
2021-03-26

Anställningsvillkor
Vi erbjuder dig en kreativ och inspirerande arbetsmiljö där vi på olika sätt arbetar för att skapa optimala förutsättningar för dramatisk teater. Dramaten är medlem i arbetsgivarorganisationen Svensk Scenkonst och har kollektivavtal. Tjänsten är en visstidsanställning på heltid under ett år. Tillträde sker snarast efter överenskommelse.

Intresserad?
Varmt välkommen med din ansökan redan idag! Sista ansökningsdag är den 11 april.Frågor om tjänsten besvaras av CFO Christina Carlsson på christina.carlsson@dramaten.se. Frågor om rekryteringsprocessen besvaras av HR-specialist Camilla Martinsson, camilla.martinsson@dramaten.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-04-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Kungliga Dramatiska Teatern AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "143690".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Kungliga Dramatiska Teatern AB (org.nr 556190-4201)

Jobbnummer
5656350

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Dramatiska Teatern AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Dramatiska Teatern AB: