Domstolsverket söker en kommunikatör
Sveriges Domstolar, Domstolsverket / Administratörsjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Domstolsverket i Jönköping,
Linköping,
Göteborg,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Är du en driven och erfaren kommunikatör som vill jobba med frågor och projekt och som vill vara med och utveckla den interna kommunikationen på Domstolsverket och Sveriges Domstolar?
Domstolsverket arbetar med administration och utveckling för Sveriges Domstolar. På Domstolsverket arbetar cirka 390 personer och myndigheten är placerad i Jönköping där vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Kommunikationsavdelningen består av drygt 25 kommunikatörer som varje dag arbetar för att utveckla och stärka Sveriges Domstolars interna och externa kommunikation. Det gör vi genom att utveckla och förvalta gemensamma kommunikationskanaler, plattformar och verktyg. På uppdrag av Domstolsverkets ledning och domstolarna prioriterar, planerar och genomför vi kommunikationsinsatser både internt och externt.
Publiceringsdatum2018-03-02ArbetsuppgifterJust nu jobbar vi med många spännande utvecklingsområden i vår verksamhet, där kommunikationsstödet är en viktig framgångsfaktor. Vi söker därför en kommunikatör till enheten för internkommunikation som vill vara med och hitta nya sätt för att driva kommunikationen framåt.
Du ansvarar för att
• utveckla och driva det redaktionella arbetet i våra prioriterade kanaler - framförallt i vårt intranät som ska stötta drygt 80 myndigheter i det dagliga arbetet.
• stödja verksamheten med att analysera, planera, genomföra och utvärdera kommunikationsinsatser gentemot interna målgrupper
• tillsammans med övriga kommunikatörer utveckla det generella stödet i kommunikationsfrågor till verksamheten
• driva kommunikationsprojekt och arbeta med ständiga förbättringar tillsammans med övriga kommunikatörer
KvalifikationerVi söker dig som har examen från Medie- och kommunikationsvetenskapliga programmet eller motsvarande akademisk utbildning, som vi bedömer som likvärdig. Du har flera års erfarenhet inom kommunikationsområdet och av offentlig verksamhet.
Vi söker dig som har bred erfarenhet, framför allt inom intern kommunikation och av redaktionellt arbete. Erfarenhet av konsultativt arbete med kommunikationsstöd och rådgivning till projektledare och ledning är en merit. Du är duktig på att hantera komplexa kommunikationsfrågor, sätta dig in i olika frågeställningar och identifiera insatser för att nå uppsatta mål. Du är en van och god skribent. Självklart har du en mycket god känsla för svenska språket i tal och skrift och har erfarenhet av att arbeta med intranät för att skapa effektivitet i en organisation.
Som person är du drivande och fokuserad på att skapa konkreta resultat. Du är strukturerad och noggrann samt lyhörd och har en stor förmåga att samarbeta med andra.
Du behärskar Officeprogrammen och något webbpubliceringsverktyg.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
ÖVRIGT
Sex månaders provanställning kan komma att tillämpas. Placeringsort Jönköping.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Ersättning Domstolsverket tillämpar individuell lönesättning.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-09
Ange följande referens när du ansöker: 456-2018
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMaria Ottosson 070-329 35 36
FöretagSveriges Domstolar, Domstolsverket
AdressSveriges Domstolar, Domstolsverket
Kyrkogatan 34
55181 Jönköping
KontorsadressKyrkogatan 34 55181 Jönköping
Jobbnummer 3996927
Observera att sista ansökningsdag har passerat.