DocMorris söker en Incident Manager
Active Search AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Active Search AB i Stockholm,
Sundbyberg,
Upplands Väsby,
Göteborg eller i
hela Sverige DocMorris Apotek är ett varumärke inom Celesio som är ett av världens ledande distributions- och tjänsteföretag inom farmaciområdet. I dagsläget har företaget öppnat 73 apotek i Sverige. Planen är att på sikt ha minst 100 DocMorris Apotek i Sverige.
DocMorris erbjuder dig möjlighet att växa med oss både på den lokala orten och inom vår internationella koncern. Vi söker medarbetare som värdesätter kundfokus, kvalitet och kompetens, och som även har viljan och lusten att vara med och bygga upp DocMorris Apotek i Sverige. Vi är ett entreprenöriellt företag som verkar i en internationell miljö. För rätt person kan vi erbjuda en spännande arbetsplats med fokus på tillväxt.
Active Search AB söker för DocMorris räkning en Incident Manager
Din huvudsakliga arbetsuppgift innebär att agera som kontaktyta till "IT Support 1st och 2nd line" för hjälp med och lösning av akuta och andra uppkomna fel samt incidenter i DocMorris IT-system.
Du kommer att i huvudsak vara behjälplig med teknisk IT-support och mer avancerade problem, dvs. i huvudsak att ta emot delegerade ärende, lösa dem och återrapportera dessa till 1st line.
Vid arbetstoppar kommer du att också fungera som 1st line support.
Dessutom kommer tjänsteinnehavaren agera som Incident Manager för ärenden som innebär att vara ansvarig för att avgöra vem som skall lösa ärenden och på vilket sätt dessa skall lösas då ärendena är oklara eller svåröverskådliga för "1st line". Incident Manager skall också ansvara för att återrapporteringen är effektiv och fungerar dag för dag enligt överenskommen procedur.
Incident Manager fungerar även som arbetsledare för de övriga 2 medarbetarna i Service Desk.
Arbetsuppgifterna kommer att innehålla:
• Att utöva "2nd line support" till medarbetare på Apoteken och Servicekontoret som har ringt in eller mailat ärenden/incidenter gällande företagets IT-System.
• Att med djupt tekniskt kunnande bistå "1st line" och utföra åtgärder för att lösa inrapporterade fel och incidenter (dvs. ärenden som är för svåra för "1st line").
• Att hantera ärenden via serviceverktyget HP SM7.
• Att lösa och återrapportera till "1st line" samtliga ärenden som kvalificerats som Nivå 2 ärenden.
• Att sammanställa och delegera till "IT Support 3rd line" de ärenden som av någon anledning inte kan lösas genom insats från "2nd line".
• Att kontinuerligt följa upp och återrapportera till "1st line" gällande de ärenden som lämnats till "IT-support 3rd line".
• Att kontinuerligt sammanställa rapporter och statistik över inkomna ärenden och incidenter samt lämna förslag på lösningar som kan implementeras både på kort och lång sikt.
• Att vara ute i operationen vid behov, dvs. att besöka apoteken eller kontoren/leverantörerna för att förbättra prestanda i IT-systemen.
• Att hantera beställningar av telefoner, mobiltelefoner, bredband, e-postadresser, laptop samt övrigt teknisk utrustning för Apoteken och Servicekontoret.
Vi söker dig som har:
• En teknisk utbildning på högskolenivå motsvarande Systemvetare 180 högskolepoäng eller mer.
• Utmärkt kommunikationsförmåga både verbalt och i skrift.
• Serviceinriktad personlighet.
• Kunskaper inom Microsoft Windows och Office.
• Intresse för tekniska system och problemlösning.
• Förmåga att följa rutiner och tänka uppmärksamt på detaljer
• Förmåga att arbeta konsekvent i en dynamisk och ibland stressig miljön
• Goda PC-kunskaper och kunskaper om kringutrustning.
• Kunskaper inom programmering och systemering.
• Kunskaper om affärssystem.
• Erfarenhet av testning av affärskritiska systemlösningar.
• Gärna erfarenhet av Microsoft Navision
• Goda kunskaper i det engelska språket
• Servicekänsla och positiv inställning
• Föredöme och lagspelare
• Erfarenhet från ledning av medarbetare
• Erfarenheter från komplexa IT-samarbeten/IT-projekt
Kunskaper inom nedanstående system anses underlätta tjänstens utövande:
• "LS Retail"
• "Pharmalogica"
• "HP SM7
Publiceringsdatum2012-08-16Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-09-08
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagActive Search AB
AdressActive Search AB
Sveavägen 17
11157 Stockholm
Jobbnummer 1316094
Observera att sista ansökningsdag har passerat.