DO söker registrator

Diskrimineringsombudsmannen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Diskrimineringsombudsmannen i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

DO är en statlig myndighet som arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter och motverka diskriminering. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.

För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. DO kommer att flytta till nya lokaler på Råsundavägen 18 i Solna under november och december 2016.

Administrativa enheten
I administrativa enhetens arbetsuppgifter ingår att ansvara för att utveckla, kvalitetssäkra och säkerställa väl fungerande administrativa processer. Enheten ansvarar för ekonomistyrning, verksjuridik, IT, telefoni, registratur, arkiv, reception, telefonväxel, internservice samt säkerhets- och miljöarbete.

Publiceringsdatum
2016-04-11

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna på myndighetens registratur omfattar såväl löpande arbete som utveckling för att bidra till myndighetens verksamhet. Vidare samverkan och många kontakter såväl internt inom myndigheten som med externa parter.

I arbetet ingår att öppna inkommande post, diarieföra och scanna myndighetens handlingar, arkivera och återsöka handlingar enligt upprättad arkivförteckning och hålla övriga handlingar ordnade. Vidare att besvara telefonsamtal och mail från allmänhet, stödja myndighetens medarbetare i interna frågor gällande registrering och arkivering samt ta fram ärendestatistik. I uppgifterna ingår att tillsammans med kollegorna ta fram och följa upp ärendeförteckning och medverka till att utveckla processer och arbetssätt gällande dokument- och ärendehantering. I uppgifterna ingår även att ta fram handlingar i ärenden som efterfrågas och se till att dessa sekretessgranskas inför utlämnande. I övrigt ingår att delta i förekommande arbetsuppgifter på enheten.

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig med
• gymnasiekompetens
• erfarenhet av registratorsarbete, diarieföring och ärendehantering
• utbildning i registratorsarbete eller dokumenthantering för registrator
• erfarenhet av att arbeta i ärendehanteringssystem
• goda kunskaper i reglerna om offentlighet och sekretess
• goda kunskaper i MS Officepaketet
• erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig verksamhet

Du ska ha förmåga att
• ge mycket god service och stöd till medarbetare och allmänheten
• vara noggrann och strukturerad
• inge förtroende och ha god integritet
• arbeta självständigt samt även ha mycket god samarbetsförmåga
• vara lösningsinriktad och utvecklingsbenägen
• växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad

Meriterande
• utbildning inom arkiv- eller informationsvetenskap
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på statlig myndighet
• erfarenhet av ärendehanteringssystemet W3D3 eller Platina
• erfarenhet av systemet Qlikview eller liknande system
• erfarenhet av att besvara inkommande frågor angående ärenden från allmänheten
• erfarenhet av utveckling och förvaltning av system för diarieföring och förvaltning

Tjänsten är en allmän visstidsanställning med start 1 september 2016 och ett år framåt, med möjlighet till förlängning.

DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland andra flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme.

Välkommen med din ansökan inklusive CV senast den 1 maj, ange referensnummer LED 2016/120.

Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-01
Ange följande referens när du ansöker: LED 2016/120
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokning@do.se

Kontakt
Nanna Sörling, Enhetschef 08-12020700 (Växel)
Tove Rundström, HR-handläggare 08-12020700 (Växel)

Facklig kontakt
Per Holfve, ST 08-12020700 (Växel)
Caroline Diab, SACO 08-12020700 (Växel)

Företag
DISKRIMINERINGSOMBUDSMANNEN

Adress
DISKRIMINERINGSOMBUDSMANNEN
BOX 3686
10359 STOCKHOLM

Kontorsadress
TORSGATAN 11
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-12020700

Jobbnummer
2775197

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Diskrimineringsombudsmannen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Diskrimineringsombudsmannen: