DO söker receptionist

Diskrimineringsombudsmannen / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Diskrimineringsombudsmannen i Stockholm, Solna eller i hela Sverige

Vill du främja lika rättigheter och möjligheter?

Diskrimineringsombudsmannen (DO) söker en receptionist till administrativa enheten. I tjänsten ingår att ge ett professionellt bemötande till besökare och personer som ringer till myndigheten samt inköp och andra administrativa uppgifter.

DO är en statlig myndighet som arbetar för att främja lika rättigheter och möjligheter och motverka diskriminering. Myndigheten ska verka för att diskriminering som har samband med kön, könsidentitet eller könsuttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder inte förekommer.

För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i centralt belägna och tillgängliga lokaler på Torsgatan 11 i Stockholm. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder.

Administrativa enheten
I administrativa enhetens arbetsuppgifter ingår att ansvara för att utveckla, kvalitetssäkra och säkerställa väl fungerande administrativa processer. Enheten ansvarar för ekonomistyrning, inköp, verksjuridik, IT, telefoni, registratur, arkiv, reception, telefonväxel, kontors- och konferensservice samt säkerhets- och miljöarbete. Du rapporterar till chefen för administrativa enheten.

Publiceringsdatum
2014-10-16

Arbetsuppgifter
Arbetsuppgifterna består av att besvara och hantera inkommande telefonsamtal samt ta emot besökare. Vidare att ha ansvar för ett antal inköp till myndigheten och genomföra administrativa uppgifter, exempelvis hantera passerkort och säkerställa myndighetens gemensamma utrymmen.

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig med
• några års erfarenhet av arbete i reception
• några års erfarenhet av arbete i telefonväxel
• erfarenhet av inköp och leverantörsdialog
• erfarenhet av administrativt arbete
• goda datakunskaper i MS Officepaket

Du ska ha förmåga att
• ge professionellt bemötande och service till allmänhet och medarbetare
• samarbeta och skapa goda relationer
• vara flexibel och kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrad inom tjänsten
• uttrycka dig väl i tal och skrift både på svenska och engelska
• vara noggrann och strukturerad

Meriterande
• erfarenhet av liknande arbete inom offentlig verksamhet
• erfarenhet av arbete med olika IT-system

Tjänsten är en tillsvidareanställning med provanställning om sex månader. Tillträde 15 februari 2015 eller vid överenskommelse. DO erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme.

DO värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.

Vi undanber oss vänligen kontakt med annonsörer och bemanningsföretag i rekryteringen.

Kontaktperson är chef för administrativa enheten Nanna Sörling eller HR-handläggare Ann-Cristin Elgerot. Fackliga företrädare är Laine Nou Englesson för SACO och Charlotta Lindeberg för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700.

Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 6 november 2014 till Diskrimineringsombudsmannen, Box 3686, 103 59 Stockholm eller till ansokning@do.se med referensnummer LED 2014/328.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-11-06
Ange följande referens när du ansöker: LED 2014/328
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokning@do.se

Företag
DISKRIMINERINGSOMBUDSMANNEN

Adress
DISKRIMINERINGSOMBUDSMANNEN
BOX 3686
10359 STOCKHOLM

Kontorsadress
TORSGATAN 11
STOCKHOLM
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-12020700

Jobbnummer
2033231

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Diskrimineringsombudsmannen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Diskrimineringsombudsmannen: