DO söker en informationsförvaltare

Diskrimineringsombudsmannen / Administratörsjobb / Solna
2019-11-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "DO söker en informationsförvaltare" (publicerad 2023-03-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Diskrimineringsombudsmannen i Solna, Stockholm eller i hela Sverige

Diskrimineringsombudsmannen (DO) utvecklar arbetssätt bland annat via digitalisering och behöver förstärkning i vårt arbete med informationsförvaltning. Vi söker därför dig som är registrator och vill utveckla och utvecklas i en organisation som arbetar med att göra skillnad.

Tjänsten är placerad på infrastrukturenheten.

Infrastrukturenheten

Enheten ansvarar för att utveckla, kvalitetssäkra och säkerställa väl fungerande processer och leveranser inom enhetens ansvarsområden. Här ingår registratur och arkiv, IT och telefoni, reception och växel, lokal- och säkerhetsarbete samt fysiskt tillgänglighets- och miljö/hållbarhetsarbete.

Publiceringsdatum
2019-11-07

Arbetsuppgifter
I arbetsuppgifterna inom informationsförvaltning på myndighetens registratur ingår såväl löpande arbete som utveckling. I vår utveckling och digitalisering är övergång till nytt system för diarium, dokument- och ärendehantering en central del likväl som arbete med övergång till e-arkiv. I rollen ingår även att tillsammans med kollegorna löpande bidra till, genomföra och följa upp utveckling av processer inom informationsförvaltning och registratur på DO.

Löpande arbetsuppgifter är exempelvis posthantering, diarieföring, arkivering, återsökning av handlingar enligt upprättad arkivförteckning samt att hålla övriga handlingar ordnade. Du kommer besvara telefonsamtal och mail från allmänhet, hantera utlämnande av allmänna handlingar, stödja myndighetens medarbetare i interna frågor gällande registrering och arkivering samt ta fram ärendestatistik.

Samverkan och många kontakter såväl internt inom myndigheten som med externa parter är en naturlig del i arbetet.

Kravprofil för detta jobb
Vi söker dig med

• gymnasiekompetens
• utbildning i registratorsarbete eller dokumenthantering för registrator
• aktuell erfarenhet av arbete som registrator inom offentlig sektor (med arbetsuppgifter motsvarande de nämnda ovan eller liknande)
• flerårig erfarenhet av att arbeta i diarieföringssystem och med digital ärendehantering

• god kännedom om de lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registraturens funktion och ansvar
• goda kunskaper i MS Officepaketet
• goda kunskaper i svenska i tal och skrift

Du ska ha förmåga att

• ge god service och stöd till medarbetare och allmänheten
• vara noggrann och strukturerad
• inge förtroende och ha hög integritet
• arbeta självständigt samt även ha mycket god samarbetsförmåga
• vara lösnings- och utvecklingsinriktad
• kunna växla mellan olika arbetsuppgifter och svårighetsgrader
• vara kommunikativ i tal och skrift

Meriterande

• erfarenhet av verksamhets- och rutinutveckling inom registratur och arkivering
• utbildning inom arkiv- eller informationsvetenskap
• erfarenhet av liknande arbetsuppgifter på statlig myndighet
• erfarenhet av diarieföring i Evolution
• erfarenhet av att arbeta i dokumenthanteringssystem
• erfarenhet av statistik- och beslutsstödsystem
• erfarenhet av att besvara inkommande frågor angående ärenden från allmänheten

Stor vikt kommer att läggas vid de personliga förmågorna.

Tjänsten är en tillsvidareanställning, med start så snart som möjligt enligt överenskommelse.

Om DO
DO:s uppdrag är att arbeta mot diskriminering, såväl förekomsten av diskriminering som risker för diskriminering. Ledstjärnan är vår vision, ett samhälle fritt från diskriminering. Våra insatser inom kunskapsutveckling, kunskapsspridning, tillsyn och processföring har ett gemensamt och riktat syfte, att motverka diskriminering och på andra sätt främja lika rättigheter och möjligheter.

För närvarande är vi ett hundratal anställda som arbetar i tillgängliga lokaler på Råsundavägen 18 i Solna, med närhet till goda kommunikationsmöjligheter. Vi ser inte ytterligare anpassningar som ett hinder. Läs mer om DO på http://www.do.se/om-do/jobba-hos-oss/

Vi erbjuder dig en arbetsplats med förmåner som bland annat flexibla arbetstider, friskvårdsersättning och friskvårdstimme. Varje medarbetare har eget rum.

Vi värnar om en rekrytering fri från diskriminering som ger lika möjligheter för alla.

Kontaktpersoner är rekryterande chef Lena Björk och HR-generalist Anna Johansson. Fackliga företrädare är Olle Andersson Brynja för Saco och Ammar Makboul för ST. Du når dem via DO:s växel 08-120 20 700.

Välkommen med din ansökan inklusive meritförteckning senast den 28 november 2019 via ansökningsfunktionen på www.do.se/om-do/jobba-hos-oss/lediga-tjanster/ alternativt till Diskrimineringsombudsmannen, Box 4057, 169 04 Solna med referensnummer LED 2019/470 Observera att vi inte ser din profilsida på LinkedIn som en inskickad ansökan och meritförteckning.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Diskrimineringsombudsmannen

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Diskrimineringsombudsmannen (org.nr 202100-6073), http://www.do.se

Jobbnummer
4945010

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Diskrimineringsombudsmannen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Diskrimineringsombudsmannen: