Distriktssköterska till vårt glada gäng

Östersunds Kommun / Sjuksköterskejobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla sjuksköterskejobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Östersunds Kommun i Östersund

Är du Distriktssköterska? Då är det dig vi söker till oss här på Sektor Funktionshinder. Hos oss arbetar du med målgrupper inom LSS/SoL-psykiatri, Boendestöd, Daglig verksamhet och Personlig assistans. Ditt arbete innebär hembesök oavsett i vilken form vårdtagaren bor. Detta varvat med handledning till personal, studenter och administrativt arbete. Vi jobbar också mycket med hälsofrämjande och förebyggande arbete.

Vi erbjuder dig:
• Ett arbete där du styr din dag tillsammans med dina kollegor. Inom givna ansvarsområden är det du som lägger upp hur du vill ha din dag.

• Ett arbete där du blir en ledare och pedagog. Att arbeta mot gruppboenden inom LSS innebär att du leder HSL-arbetet i samarbete med enhetschefen för god vård och med utvecklingsfokus.

• Etablerade yrkesforum varje månad. På enheten har vi tid avsatt för att tillsammans diskutera, utveckla och påverka frågor som är viktiga för just din profession. Vi värdesätter utveckling och du har tid och möjlighet för fortbildning.

Vi vill att du:
• Är stabil och trygg i dig själv. Det är viktigt att du är självständig och har hög förmåga att fatta egna beslut.

• Du har stor empati och kan skapa ett gott klimat genom fint bemötande. Du lyssnar och är mottaglig för motparten och anpassar dig till situationer. Du har förmåga att bygga och underhålla goda relationer till vårdtagare och medarbetare i verksamheterna.

• Som Distriktssköterska hos oss blir du en viktig ledare för vårdpersonalen inom verksamheterna och kan föregå med gott exempel. Vi vill att du är en god en pedagog som är bra på att få resultat genom andra.

Du är utbildad Distriktssköterska. Även sjuksköterska som påbörjat Distriktssköterskeutbildning är välkommen att söka. Du måste ha B-körkort. Erfarenhet av yrket, handledning, samordning samt behärskande av administrativa system såsom VIVA, Cosmic LINK, Pascal, Websesam etc. är meriterande. Personliga egenskaper väger tungt. Är du en öppen, flexibel, lösningsorienterad lagspelare med humor kommer du att trivas tillsammans med oss.

Arbetet sker dagtid Måndag-Fredag, 8-17. Det ingår även helgarbete cirka var åttonde helg. Hos oss i Östersunds kommun är heltid en rättighet, och deltid en möjlighet. Du får gedigen introduktion av kunniga kollegor som finns på plats.

Förmåner:
Det är viktigt för oss att du trivs på ditt arbete, Östersunds kommun har därför tagit fram en mängd förmåner för dig som anställd. Det rör sig om allt från både friskvårdsbidrag och friskvårdstimme till pensionsrådgivning och rabatter i butiker. Dessutom vill vi underlätta om något händer i ditt privatliv vilket innebär att vi även erbjuder specialiststöd från jurister, psykologer och ekonomer.
Välj en arbetsgivare som satsar på sina medarbetare!
Urval sker löpande. Ansökan sker endast via länken i annonsen, senast 2022-03-25.

Bifoga CV och personligt brev i din ansökan. Betyg/intyg behöver inte skickas med. Uppvisande av detta blir aktuellt vid eventuell intervju.

Inför rekryteringsarbetet har Östersunds kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare.

Varaktighet, arbetstid
Fast anställning, tillsvidare

Publiceringsdatum
2022-03-10

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Östersunds kommun

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "8:2022:48".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Östersunds kommun (org.nr 212000-2528)

Kontakt
kontaktperson
Stina Landgren, distrikstsköterska/yrkessamordnare
063 14 40 12

Jobbnummer
6422697

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Östersunds Kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Östersunds Kommun: