Distriktschef Region Norr

Humana Assistans AB / Ekonomichefsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ockelbo, Ovanåker eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Humana Assistans AB i Gävle, Älvkarleby, Sandviken, Ovanåker, Tierp eller i hela Sverige

Humana är Sveriges största företag inom personlig assistans och individ- och familjeomsorg. Vi är en kvalitetsaktör inom äldreomsorg och LSS-boenden samt har skola för elever med funktionsnedsättning. Vi är 16 000 medarbetare i Sverige, Norge och Finland som arbetar efter samma vision. Alla har rätt till ett bra liv. Läs mer på www.humana.se

Humana Assistans söker nu en engagerad distriktschef som både operativt och strategiskt leder och utvecklar arbetet i region Norr
Region Norr har ca 190 kunder, ca 1 500 medarbetare. Region Norr är uppdelad i två distrikt. Varje distrikt har ca 6-10 tjänstemän anställda och upp till ca 750 personliga assistenter knutet till sig. Distriktschefen har helhetsansvar för driften av assistansverksamheten i det egna distriktet. Det innebär också resultat- och budgetansvar samt att tillsammans med den regionala ledningsgruppen strategiskt leda och ansvara för hela regionens utveckling.



Distriktschefens roll

I din roll som distriktschef är din huvudsakliga uppgift att leda och utveckla det egna distriktet. Det innebär ett stort verksamhetsansvar där distriktschefen följs upp både utifrån ekonomi- och kvalitetsmål. En viktig del i arbetet är också att skapa framgång hos medarbetarna i distriktet, ge feedback och arbeta för nöjda kunder och medarbetare i enlighet med Humanas värderingar. Du kommer att ingå i den regionala ledningsgruppen och delta aktivt i utvecklingen av regionen samt vara delaktig i olika projekt av strategisk karaktär, driva frågor som bidrar till regionens och dina medarbetares utveckling.

Arbetsuppgifterna innebär bl.a.

Resultat- och budgetansvar med månatlig uppföljning Personalansvar för distriktets tjänstemän Ansvar för distriktets utveckling gällande tillväxt och lönsamhet

Ansvarig för den dagliga driften i distriktet och för att arbetet utvecklas framåt

Säkerställa att vi följer regler och riktlinjer kopplat till vårt tillstånd


Publiceringsdatum
2017-09-15

Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant högskole- eller universitetsutbildning alternativt motsvarande arbetslivserfarenhet. Du har några års erfarenhet av ledarskap/personalansvar samt erfarenhet av budgetansvar. Vi förutsätter att du har goda kunskaper i MS Office

Som person måste du vara driven och tycka om att arbeta efter uppsatta mål. Du bör ha goda kunskaper i ekonomi och främst budgetarbete. Du bör också ha förmågan att kunna skapa fungerande grupper, att leda och utveckla medarbetare till framgångsrika team. Arbetet ställer stora krav på flexibilitet, stresstålighet, ansvarstagande och uthållighet. Du har goda ledaregenskaper och är bra på att formulera och kommunicera mål. Du är tydlig och rak, beslutsmässig och kan hantera både stora och små frågor på ett prestigelöst sätt. Du har helhetssyn, ett målmedvetet arbetssätt och är en tydlig ledare som kan bidra till att utveckla organisationen. Vidare har du lätt för att skapa förtroendefulla kontakter såväl inom verksamheten som med externa kontakter.

Att "bära en kultur" av feedback till varandra är något vi eftersträvar och där vi agerar som förebilder som ledare; att skapa en arbetsmiljö där medarbetare trivs och känner att de utvecklas. Som ledare är det en förutsättning att du arbetar utifrån våra värderingar och att du bidrar till att våra värderingar genomsyrar arbetet i distriktet.

Placeringsort: Då rätt person är viktigast kan du arbeta från något av våra kontor i: Gävle, Östersund, Umeå eller Luleå. Resor ingår i tjänsten.

Anställningsform: Vikariat 1 år, med chans till förlängning.

Tillträde efter överenskommelse

Sista dag att ansöka är 20171015. Vi rekryterar löpande och du som är intressant för tjänsten kommer att genomgå MAP och Matrigmatester.

Naturligtvis behandlas ditt intresse för tjänsten konfidentiellt. Har du frågor eller önskar mer information gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Mia Öhrner, 0702447654 eller maria.öhrner@humana.se

Din ansökan skickas till nedanstående länk

Humana är ett ledande nordiskt omsorgsföretag som erbjuder tjänster inom individ- och familjeomsorg, personlig assistans, äldreomsorg och bostäder med särskild service enligt LSS. Humana har 16 000 engagerade medarbetare i Sverige, Norge och Finland som utför omsorgstjänster till över 8 000 människor. Vi arbetar efter visionen "Alla har rätt till ett bra liv".

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Humana Assistans AB

Adress
Humana Assistans AB
Box 184
70143 örebro

Kontorsadress
Box 184

Jobbnummer
3700873

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Humana Assistans AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Humana Assistans AB: