Distributions- & transportchef till H&M Online

Vega HR AB / Inköpar- och marknadsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Vega HR AB i Borås, Ulricehamn, Alingsås, Härryda, Tranemo eller i hela Sverige

Om H&M Online
H&M AB är ett internationellt modeföretag med över 2000 butiker i 37 länder. H&M Online (distanshandel) finns åtta länder i Europa. Ett signum för H&M är att man arbetar tillsammans, med öppna dörrar, korta beslutsvägar och raka rör. H&M:s affärsidé är att ge sina kunder ?Mode och kvalitet till bästa pris?. Mer information om H&M finner du på www.hm.com samt på http://shop.hm.com/se/
Huvudsakliga ansvarsområden som distributions- & transportchef:
Ansvarig för upphandling, inköp, drift och förädling av H&M Online:s totala distributions- och transportflöde på alla marknader. Arbetet innebär ett stort antal resdagar och förhandlingar med leverantörer från olika nationer och kulturer. Tjänsten innebär också ett stort ekonomiskt och övergripande ansvar för att distributionen till våra kunder sker med högsta möjliga kvalitet och leveranssäkerhet till bästa möjliga pris och med minsta möjliga miljöpåverkan.
Operativa ansvarsområden:
Personalansvar för idag två medarbetare inom distributionsteamet. Operativt ansvarig för att hela distributions- och transportflödet dagligen fungerar enligt uppställda krav på de olika marknaderna. Ansvar för omvärldsbevakning, upphandling och inköp av distributions- och transporttjänster nationellt och internationellt. Ekonomiskt ansvar för att driva verksamheten inom beslutade budget- och kostnadsramar med målet att proaktivt minska framtida distributionskostnader. Utarbeta och sammanställa rapporter och förmedla information internt och externt till berörda kunder och leverantörer. Utveckla, implementera, mäta och följa upp verksamheter och projekt.
Strategiska ansvarsområden:
Strategiskt ansvar för att utveckla, optimera och effektivisera distributionsflödet mot uppställda mål tillsammans med logistikteamet, leverantörer och controllerfunktionen. Fungera som projektledare/projektmedlem i interna utvecklingsprojekt.

Publiceringsdatum
2010-08-31

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gott affärsmannaskap och mycket god erfarenhet av komplexa förhandlingar, nationellt och internationellt. Du skall ha mångårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom distribution/transportbranschen
(på kund eller leverantörssidan) samt ha god leverantörskännedom nationellt och internationellt. Meriterande är om du har akademisk utbildning eller motsvarande inom logistik, transport och ekonomi. Du är en duktig affärsman men lika duktig på att utveckla och effektivisera distributionsflöden. Du har erfarenhet av att leda, utveckla och entusiasmera medarbetare och du har goda affärsmannamässiga relationer med nationella och internationella leverantörer.

Dina egenskaper
Du är en driven affärsman och trygg förhandlare som kan skapa goda och långsiktiga relationer. Du är strategen som ser nya marknader och vad som väntar bakom hörnet inom branschen. Du är flexibel och vågar pröva nya infallsvinklar och metoder för att nå uppsatta mål. Du är en entusiasmerande ledare som vill skapa framgång och du får dina medarbetare att växa och ta ansvar. Du är en självgående och resultatinriktad person som alltid tar initiativ. Du kan se helheter och är van att ta ansvar för att verksamheten når uppställda mål. Du är strukturerad, vet om dina brister och har en vilja och intresse för att utveckla dig själv. Du är prestigelös, lätt att samarbeta med och kan enkelt och tydligt kommunicera med alla typer av människor från olika kulturer.
För mer information om tjänsten gå in på www.vegahr.se, där även ansökan till tjänsten sker.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-09-25
Ansökan sker via företagets webbplats.
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Anette Norling, Rekryteringskonsult, 0706-28 66 60, anette.norling@vegahr.se

Företag
VEGA HR AB

Adress
VEGA HR AB
VIKTOR RYDBERGSGATAN 14
41132 GÖTEBORG

Kontorsadress
VIKTOR RYDBERGSGATAN 14
GÖTEBORG

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 031-7017710

Jobbnummer
721746

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Vega HR AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Vega HR AB: