Distribution Coordinator

Ecolean AB / Speditörsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla speditörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ecolean AB i Helsingborg

Publiceringsdatum
2023-05-24

Dina arbetsuppgifter
Som Distribution Coordinator arbetar du i ett team där det gemensamma och individuella ansvaret är att säkra så att producerade produkter levereras från våra produktionsenheter och lager till globala kunder enligt avtalade leveransvillkor, leveranstider och transportavtal.
I rollen har du daglig kontakt med kunder, kundtjänst, produktionsplanering och lager, samt tullombud och transportörer. Målsättningen är att upprätthålla en mycket god kommunikation, struktur och planering, vilket resulterar i en väl fungerande process. Du kommer ha många kontaktytor där kraven och förväntningarna är högt ställda. Målsättningen att efterleva en servicenivå för kund som är extraordinär gör att du arbetar för att förstå kunden, dess behov och förväntningar på en detaljerad nivå. Du kommer även att arbeta med logistiklösningar där arbetet omfattar leveranser som kräver LC (letter of credit), bank kontrakt, retur och tillfällig import samt att ta fram transportlösningar till olika projekt. En del i strukturen är att ansvara för distributionsflöden till dedikerade marknader, där du har ansvar för kontroll och kommunikation gällande hela distributionsflödet, från att en order är planerad för leverans, transportbokning, skeppningsdokumentation, uppföljning m.m. Framgång i teamet bygger på nära samarbete med alla intressenter. För att ständigt utvecklas och bli bättre är du givetvis en viktig kugge i utvecklingen av att förtydliga och förbättra våra processer.

Profil
Vi söker dig som tidigare arbetat som logistik/distributionskoordinator, alternativt som speditör inom freight forwarding. Du har god erfarenhet att arbeta med global distribution och logistik, där kunskaperna är mycket goda inom:
• Tull (tulltaxa, HS kodning, frihandel, klarering)
• Leveransvillkor (Incoterms) och handelsvillkor (LC, TT, bank-to-bank)
• Transport och logistik (sjö, väg, flyg, tåg och 3PL)
Personliga egenskaper som vi värdesätter är din sociala kompetens som förenklar samarbetet med parterna i processerna. Din kunskap av bland annat struktur och tydlighet resulterar i en servicenivå som efterlever både avtal och förväntningar. Du är positiv, strukturerad, noggrann, drivande, prestigelös och trivs i en organisation med varierande tempo och arbetsbelastning. Du talar och skriver engelska flytande, andra språk är meriterande. Du har erfarenhet av att arbeta i affärssystem (t ex IFS eller SAP). Utökad kompetens inom affärssystem är meriterande.
Vi erbjuder
Ecolean erbjuder ett varierande arbete i en miljö som präglas av höga ambitioner och en stark teknikutveckling. Du kommer arbeta brett och med ett helhetsperspektiv där stora möjligheter finns att driva egna idéer och utveckla dem tillsammans med kollegorna. Vi har högt i tak, korta beslutsvägar där du har möjligheten att vara en del av att utforma vårt företag i en global miljö.

Så ansöker du
Frågor om tjänsten besvaras av Emil Axelsson, Group Customer Service & Distribution Director, emil.axelsson@ecolean.se. Välkommen med din ansökan via vårt webformulär till höger. Sista ansökningsdag är 2023-06-09, men skicka gärna in din ansökan direkt då vi behandlar ansökningar löpande. Då vi redan valt våra kanaler för den här rekryteringen undanber vi oss från att bli kontaktade av rekryteringsföretag.
Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-06-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ecolean AB (org.nr 556351-0212)
Kielergatan 48 (visa karta)
251 08  HELSINGBORG

Jobbnummer
7813097

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ecolean AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ecolean AB: