Dispatch Agent / Import Planning
Bravura Sverige AB / Inköpar- och marknadsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Helsingborg,
Bjuv,
Åstorp,
Höganäs,
Landskrona eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.
Publiceringsdatum2019-11-12FöretagetDHL är marknadsledande inom logistikbranschen och erbjuder expertis inom internationell express-, flyg- och sjöfrakt samt väg- och tågtransport. Vidare erbjuder de även kontraktslogistik och internationella brevtjänster. Med ett globalt nätverk som består av drygt 220 länder och 470 000 medarbetare över hela världen erbjuds kunder högsta kvalitet kombinerat med god lokal kännedom. DHL tar sitt sociala ansvar genom att löpande arbeta med åtgärder för att minska klimatpåverkan och genom att bidra med katastrofhantering samt utbildning. DHL i Sverige har ca 4000 medarbetare och 60 kontor, terminaler och stationer runt om i Sverige.
Dina arbetsuppgifterI rollen som Dispatch Agent ingår du i en grupp av fyra personer som tillsammans planerar och dirigerar volymer av partibilar och trailers i Sverige. Du arbetar med olika delar import från Västeuropa och din uppgift är att på daglig basis optimera transporterna enligt kundernas önskemål, på ett så kostnad- och tidseffektivt sätt som möjligt. Vidare arbetar du löpande med att lösa de utmaningar som löpande uppstår i förhållande till kostnadsnivå, kvalitet och utförande. För att ytterligare optimera transporterna ingår kontakt med intressenter i hela transportprocessen, exempelvis kontakt med andra avdelningar och övriga utrikeskontor. Rollen innefattar mycket planering, problemlösning och tillsammans med teamet arbetar du med ett rullande schema för att skapa en variationsrik arbetsvardag. Det rullande schemat innebär att du arbetar veckodagar under dagtid, men även var fjärde helg.
Kvalifikationer• Arbetslivserfarenhet inom en liknande bransch (exempelvis logistik eller roller som transportplanerare eller speditör)
• Eftergymnasial utbildning inom logistik (meriterande)
• Svenska och engelska, i såväl tal som skrift
• Vana av arbete i affärssystem samt Office-paketet
Vi söker dig som är uppmärksam och tillmötesgående i bemötandet samtidigt som du alltid har viljan att hjälpa andra. Vidare anstränger du dig för att leverera lösningar och har ständigt kunden i fokus. Din förmåga att se möjligheter istället för problem gör att du snabbt kan ändra ditt synsätt och anpassa dig utefter förändrade förutsättningar. Slutligen är du en person som trivs med högt tempo och kan arbeta med flera uppgifter parallellt. Därtill är det också viktigt att du är flexibel och har förmågan att hantera ett varierat arbetstempo.
Övrig information:
Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 9 månader. Du kommer att vara anställd av Bravura och arbeta som konsult hos DHL. Det finns eventuellt möjligheter till förlängning av konsultuppdraget.
Start: Omgående
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse
Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här
Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här:
https://www.bravura.se/din-karriar.Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt,
info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Dispatch Agent, Import Planning, Dispatcher, logistik, logistikplanerare, logistikkoordinator, koordinator, logistikadministratör, kundsupport, svenska, engelska, heltid, Helsingborg, Landskrona, Malmö, Speditör, transportplanerare, planerare
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-11-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagBravura Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)
Arbetsplats Bravura
Jobbnummer 4951608
Observera att sista ansökningsdag har passerat.