Direktupphandlare
Halmstads Kommun / Inköpar- och marknadsjobb / Halmstad
2025-11-10
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Halmstad,
Laholm,
Båstad,
Falkenberg,
Ängelholm eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Halmstads Kommun i Halmstad Har du erfarenhet av direktupphandling, avtal och inköp? Känner du dig trygg med lagen om offentlig upphandling och kan arbeta självständigt med att ta fram direktupphandlingar? Är du dessutom noggrann, nyfiken och vill skapa bästa möjliga förutsättningar för våra kunder i Halmstads kommun? Då kan det här vara jobbet för dig!
Vad du ska göra
Vi på serviceförvaltningens ekonomiavdelning söker en ny kollega till en helt ny tjänst.
I rollen som direktupphandlare arbetar du nära verksamheten och är ett stöd i frågor som rör inköp, avtal, beställningar och upphandling. Du ansvarar för att upprätta och genomföra direktupphandlingar och är även kontaktperson för frågor kring direktupphandlingar och inköp. Du arbetar huvudsakligen i kommunens upphandlingsverktyg och Office 365. Arbetet är självständigt men sker i nära samverkan med kollegor och andra delar av organisationen.
Du kommer bland annat att:
• Hålla interna inköpsutbildningar
• Administrera och hantera inköpskort
• Delta i kommunens inköps- och avtalsnätverk
• Följa upp inköp och analysera data för att förbättra kontroll och utveckling
• Driva förbättringsarbete och bidra till en mer effektiv funktion
Vi är en kundorienterad organisation vilket innebär att mycket av vårt arbete styrs av våra kunders behov. Arbetsuppgifter inkommer från olika håll vilket gör att arbetsdagen inte alltid kommer bli som du planerat vilket kräver flexibilitet och förmåga att prioritera. Även om du har ett stort eget ansvar är det självklart att du och dina kollegor hjälps åt och stöttar varandra.
Vem du är
För att lyckas i rollen behöver du vara noggrann, strukturerad och ha öga för detaljer. Du är självständig och flexibel och kan därför både prioritera och snabbt prioritera om när arbetet kräver det. Du kan samarbeta med personer i olika delar av organisationen och har inga problem att hålla i interna utbildningar inom inköpsområdet. Du har ett serviceinriktat förhållningssätt och vill vara med att skapa bästa möjliga förutsättningar för kunder och kollegor.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Dina erfarenheter
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis upphandling, ekonomi, inköp eller annan relevant inriktning. Du har minst tre års arbetslivserfarenhet inom direktupphandling och kan självständigt upprätta direktupphandlingar. Du har mycket goda kunskaper om Lagen om offentlig upphandling och är van vid att arbeta i upphandlingsverktyg. Du har en god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift och har förmågan att anpassa din kommunikation utifrån målgrupp och sammanhang.
Vad vi erbjuder
Hos oss får du ett meningsfullt arbete där du bidrar till samhällsnytta varje dag. Vi erbjuder kompetensutveckling, friskvårdsbidrag, extra semesterdagar från 40 års ålder samt tillgång till kommunens träningsanläggningar. Vi är en trygg och stabil arbetsgivare med engagerade kollegor, och vi tror på att fira framgångar tillsammans.
Vi har en flexibel arbetsplats i centrala Halmstad med aktivitetsbaserade kontor. Välkommen till en arbetsplats där samarbete, kvalitet, utveckling och en god kultur står i centrum. Vi lyckas och lär oss tillsammans. Vill du lära dig mer om serviceförvaltningens goda kultur? Titta gärna på filmen:
https://vimeo.com/1018325941/92fb573084?share=copyPubliceringsdatum2025-11-10Övrig informationFör att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Halmstads kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande använder vi e-rekrytering i Varbi.
Innan anställning sker behöver du visa att du har rätt att arbeta, vilket krävs enligt utlänningsförordningen. Det gör du genom att styrka ditt medborgarskap i EU/EES eller Schweiz genom pass, nationellt id-kort eller personbevis tillsammans med identitetshandling. Kan du inte det behöver du uppvisa ett arbetstillstånd eller att du kan visa att du är undantagen från skyldighet till arbetstillstånd.
Tjänsten tillsätts under förutsättning att den inte tas i anspråk av övertalig personal.
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Varmt välkommen med din ansökan!
Vill du vara en del av en nytänkande förvaltning som bidrar till en bättre vardag för de som bor, verkar och vistas i Halmstads kommun? På serviceförvaltningen jobbar vi tillsammans för att erbjuda våra kunder bästa möjliga service inom alla våra områden. Vi erbjuder tjänster inom bland annat måltider, fastighets- och verksamhetsservice, IT, fordon, personal- och lönehantering samt kommunvägledning.
Vi är en professionell organisation i ständig utveckling, varje dag ger en ny möjlighet att prova nya metoder och arbetssätt. Ibland lyckas vi och ibland lär vi oss - båda är bra! Vi ger ett gott bemötande till alla, från barnen och pedagogerna på förskolan till våra äldre på äldreboendena. Vi är förvaltningen som är med våra kommuninvånare hela livet. Vill du också vara med?
När du arbetar i Halmstads kommun skapar du mening genom att forma, stärka och berika andras vardag - vem du än är. Hos oss är det viktigt med samarbete, balans och möjligheten att utvecklas, både som yrkesperson och människa - vi är arbetsplatsen där du får ut mer av livet! Läs mer om oss
https://www.halmstad.se/intro. Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-11-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "2025/46".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Halmstads kommun (org.nr 212000-1215)
Arbetsplats Serviceförvaltningen
Kontakt Anna Lönn, Ekonomichef
anna.lonn@halmstad.se Jobbnummer 9597619