Direktörsassistent till Social- och omsorgsförvaltningen

Linköpings kommun / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Linköpings kommun i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Norrköping, Sundbyberg eller i hela Sverige

Om Social- och omsorgsförvaltningen

Förvaltningsorganisationen inom den sociala sektorn i Linköpings kommun förändras den 1 januari 2019. Tidigare Socialförvaltningen och Omsorgs- och äldreförvaltningen blir nu Social- och omsorgsförvaltningen.

Social- och omsorgsförvaltningen bedriver myndighetsutövning samt utreder, planerar och upphandlar vård och omsorg utifrån målgruppernas behov. Verksamhetsområdena är försörjningsinsatser, individ- och familjeomsorg samt äldre och funktionsnedsatta. Förvaltningen arbetar på uppdrag av social- och omsorgsnämnd, äldrenämnd samt arbetsmarknadsnämnd med både myndighetsutövning och beställning.

Linköpings kommun bygger en organisation där vi ska bedriva verksamhet med hög tillgänglighet, god kvalitet och rättssäkerhet inom givna ekonomiska ramar. Den nya organisationen utformas så att den har flexibilitet att möta både snabba omvärldsförändringar, framtida utmaningar och förändrade politiska prioriteringar framöver.

Om arbetsplatsen
Social- och omsorgsförvaltningen arbetar efter en värdegrund som bygger på en humanistisk människosyn, ett professionellt förhållningssätt och med respekt för individen. Vi är en förvaltning som möter framtidens vård och omsorg och som präglas av professionalism, samverkan och mod där helheten går före delarna.

Social- och Omsorgsdirektören är ansvarig tjänsteman med uppgift i verksamheten att bistå nämnderna med sakkunskap, analyser och utredningar som underlag för beslut. Förvaltningen ansvarar för behovsanalyser, verksamhetsutveckling, utbyggnadsplaner, upphandling, kvalitet- avtals och verksamhetsuppföljning, omvärldsbevakning samt e-hälsa och digitalisering.

Nämnderna inom social sektor har det övergripande ansvaret att bidra till att äldre, funktionshindrade och personer i behov av socialt stöd är trygga i sin vardag och får hjälp när behov uppstår. Social- och omsorgsförvaltningen informerar, utreder, beslutar och följer upp enskilda människors rättigheter och skyldigheter. Vi arbetar också med att upphandla och planerar verksamhet inom vård, stöd och omsorg.

Linköping har 160 000 invånare och är landets femte största kommun och en av landets snabbast växande kommuner. Socialtjänst, vård och omsorg är delar av kommunens kärnverksamhet och står inför stora utmaningar.

"En förvaltning som stödjer Social- och omsorgsnämnd, Äldrenämnd och Arbetsmarknadsnämnd (försörjningsstöd) med både myndighetsutövning och beställning." Denna beskrivning är den som ska gälla från januari 2019. Syftet med sammanslagningen av Socialförvaltningen och Omsorg- och äldreförvaltningen är att ge ökade förutsättningar för möjlighet till helhetssyn, effektiv samverkan, sammanhållen styrning och uppföljning.

Publiceringsdatum
2018-11-28

Dina arbetsuppgifter
Rollen innebär att vara ett kvalificerat administrativt stöd till social- och omsorgsdirektören. Arbetsuppgifterna kommer vardagligen att bestå av exempelvis posthantering och besvara viss post, mötesbokningar samt löpande dokumentation. Du kommer även avlasta social- och omsorgsdirektören med att sammanställa underlag, göra presentationsunderlag och skriva fram underlag till andra forum. Du medverkar även som administrativ sekreterare på ledningsgruppsmöten på förvaltningen. Då rollen är ny kan arbetsuppgifterna komma att förändras och du kommer också att ha möjlighet att påverka rollen.

Kvalifikationer
Du har en administrativ utbildning med lämplig bred inriktning alternativt annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta som kvalificerat chefsstöd, gärna på högre ledningsnivå i politiskt styrd organisation. Du har god förståelse för verksamhet inom socialtjänst, vård- och omsorg alternativt annan välfärdsverksamhet.

Du har god kunskap att dokumentera och sammanställa material samt bearbeta underlag som inkommer till organisationen. Du har god systemvana och framförallt Officepaketet.

För att trivas i rollen är du van vid att ta tag i saker på ett lösningsorienterat sätt och att arbeta i en föränderlig arbetsmiljö. Du har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du är lugn, stabil och kontrollerad i stressade eller pressade situationer. Du har förmåga att snabbt ställa om och prioritera efter nya förutsättningar.

Du har en positiv attityd till ditt arbete och handlar i enlighet med fattade beslut och relevanta styrdokument. I denna roll kommer du att ha flertalet kontaktytor vilket förutsätter att du är trygg i din sociala förmåga. Du trivs med att samarbeta med andra och kan driva på ditt arbete och dina resultat.

Information om tjänsten
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningsform: Tillsvidareanställning

Sysselsättningsgrad: 100%

Antal lediga befattningar: 1

Ref. nr: 2115

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-12-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Ljungqvist, Förvaltningschef Social- och omsorgsförvaltningen 013-20 73 75
Angelika Nordin, HR Angelika.Nordin@linkoping.se 013-294726
Gustav Södling, Facklig företrädare, Vision gustav.sodling@linkoping.se 072 574 0003
Eva Stjärnström Nilsson, Facklig företrädare, SSR Eva.Stjarnstrom-Nilsson@linkoping.se 013-207854

Företag
Linköpings kommun

Adress
Linköpings kommun
Storgatan 56
58181 Linköping

Kontorsadress
Drottninggatan 16

Jobbnummer
4479294

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Linköpings kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Linköpings kommun: