Director Lease & Space Optimization - Volvo Group Real Estate-Gö

Volvo Business Services AB / Ekonomichefsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomichefsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Volvo Business Services AB i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Borås, Trollhättan eller i hela Sverige

DIRECTOR LEASE & SPACE OPTIMIZATION - VOLVO GROUP REAL ESTATE - GÖTEBORG
Är du en engagerad och van ledare? En ansvarstagande och en kreativ person som gillar att driva resultat?
Ser du god service och partnerskap som en självklarthet? Då skall du fortsätta läsa för du kan mycket väl vara den vi letar efter till vårt team!

OM OSS
Volvokoncernen är en av världens ledande tillverkare av lastbilar, bussar och anläggningsmaskiner samt marina och industriella motorer under varumärken som Volvo, Renault Trucks, Mack, UD Trucks, Eicher, SDLG, Terex Trucks, Prevost, Nova Bus, UD Bus, Sunwin Bus och Volvo Penta.
Volvo Group Real Estate är Volvokoncernens fastighetsbolag med fokus på att optimera värdet på Volvokoncernens fastigheter och bidra till koncernens tillväxt. Vi har mandat att förvalta och även utföra alla fastighetsprojekt i Sverige och globalt. Verksamheten inkluderar både fastighetsunderhåll och arbetsplatsservice.

DETTA ÄR DINA NYA KOLLEGOR
Volvo Group Real Estate är indelad i divisioner och funktioner där Division Gothenburg & Campus Lundby är en av dessa. Divisionen driver, utvecklar och ansvarar för fastighetsbeståndet och inhyrda lokaler i Göteborg.
Just nu är det en spännande tid inom fordonsutveckling och det händer mycket med ny teknik, elektrifiering, autonoma fordon etc. Stor del av denna utveckling sker i Göteborg och detta ställer stora krav på anpassning och utveckling av våra fastigheter och lokaler som vi hyr in. Bland annat pågår utvecklingen av Campus Lundby, vilket kommer att bli en global hub för utveckling av hållbara transportlösningar. Detta kräver stora investeringar, komplexa byggprojekt i teknikintensiva byggnader, samt kontorsmiljöer som ska attrahera de bästa talangerna i branschen.

Vi söker nu en Director Lease & Space Optimization till vårt team.
Tjänsten är placerad i Lundby och du kommer att ingå i Divisionens ledningsgrupp och rapportera till Vice President Division Gothenburg & Campus Lundby. Du kommer leda en ny avdelning som består av medarbetare som ansvarar för förvaltning av våra inhyrda lokaler i Göteborg och som även arbetar aktivt med att optimera våra inhyrda lokaler runt om i Göteborg så att de matchar behoven utifrån den utveckling som sker i exempelvis Campus Lundby. Du kommer att arbeta nära dina kollegor som ansvarar för förvaltning av egna ägda fastigheter samt byggprojekt. Som kollegor är vi nyfikna, tror på samarbete och är alltid öppna för nya ideér om hur vi kan göra skillnad.

DETTA KOMMER DU ATT FÅ JOBBA MED:
Som Director Lease & Space Optimization hos oss så ansvarar du för en enhet som hanterar ett antal hyreskontrakt och har daglig kontakt med de verksamheter som verkar i lokalerna. Du har budgetansvar och ansvarar för att planer avseende våra åtaganden som hyresgäst tas fram och verkställs. Du säkerställer att hyreskontrakten har rätt villkor och grad av flexibilitet och matchar de aktuella behov som AB Volvo har.

Du samarbetar med både projektorganisation, driftorganisation samt supportfunktioner och tar ett helhetsansvar för lokalerna. Du håller även god dialog med våra kollegor för att förstå nuvarande samt framtida behov och utveckling.

Vi erbjuder en anställning i en spännande och internationell miljö med kollegor från olika delar av världen med en tydlig prioritet - Safety first!

Utöver detta kommer du även att fokusera på:
Aktivt arbeta med förbättring och utveckling av Group Real Estates leverans
Utföra beställningar av uppdrag i samarbete med både interna som externa kollegor
Säkerställa att tillämpliga direktiv och lagar följs
Finansiell uppföljning och utvärdering av ingångna avtal

VEM ÄR DU?
Vi söker dig som har erfarenhet som ledare samt en gedigen erfarenhet av fastighetsförvaltning och hyresjuridik. Du gillar att ge god service och trivs med att arbeta med människor. Du tror på självledarskap, är noggrann och har ett gott humör. Du har vana av att leda lokalanpassningar och/eller att vara kravställare i lokalanpassningar samt ansvara och hålla ihop alla frågor kring att vara hyresgäst i kontorslokaler.

För att vara framgångsrik i denna roll ser vi att du behöver ha följande verktygslåda:
en högskoleutbildning med inriktning mot bygg/fastighet, fastighetsekonomi, hyresjuridik
minst 5 års relevant yrkeserfarenhet från liknande roller med ett helhetsansvar (både teknisk och ekonomisk) förvaltning inom olika fastighetsbestånd.
erfarenhet av att ta fram utvecklingsplaner, underhållsplaner, budget och uppföljning mot budget av fastighetsbestånd/lokaler.
en gedigen förhandlingsvana
goda kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift

Vi tror att du kommer bidra med:
goda ledaregenskaper samt en förmåga att samarbeta i olika team och att se den enskilda/e individen
ett öppet sinne med intresse för att jobba med ständiga förbättringar
god kommunikation, både internt och ut mot stakeholders
en god förmåga att skapa och upprätthålla sunda relationer med kollegor och kunder

Låter ovan intressant skulle vi även i din ansökan vilja veta vad du är mest stolt över det senaste året, privat eller jobbrelaterat.

VI ERBJUDER DIG:
Du kommer att få möjlighet att arbeta med engagerade och kompetenta medarbetare och kollegor som strävar efter att erbjuda tjänster av hög kvalitet, möta våra verksamheters behov samtidigt som vi söker kostnadseffektiva lösningar. Du kommer också att få möjlighet att utvecklas och växa både professionellt och personligt i en serviceinriktad organisation där lagarbete och öppenhet värderas högt.
Vi gillar att lära av varandra och ser gärna att du har ett driv när det gäller kontinuerlig förbättring.

Placeringsort: Göteborg, Sverige
Tjänsteresor: Begränsat

NYFIKEN?
HAR DU NÅGRA FRÅGOR ÄR DU VÄLKOMMEN ATT RINGA MIG
Slå oss gärna en signal så kan vi prata mer kring vad vi kan erbjuda dig som del av vårt team, vad rollen innebär och hur vi kan jobba vidare tillsammans. Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt.

Jenny Jarneholt, Vice President Gothenburg & Campus Lundby Division, +46 31 322 34 88
Louise Gillberg, HR Business Partner, +46 31 322 65 10

Sista ansökningsdag : 2020-12-06

Publiceringsdatum
2020-11-20

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-12-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Volvo Business Services AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Volvo Business Services AB (org.nr 556029-5197)
405 08  GÖTEBORG

Arbetsplats
Volvo Group

Jobbnummer
5454599

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Volvo Business Services AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Volvo Business Services AB: