Diplomerad fastighetsförvaltare
Enköpings kommun Teknik- och serviceförvaltningen / Fastighetsskötarjobb / Enköping
2025-02-19
Visa alla fastighetsskötarjobb i Enköping,
Knivsta,
Håbo,
Strängnäs,
Västerås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Enköpings kommun Teknik- och serviceförvaltningen i Enköping Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?
Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: enkoping.se/jobb
Teknik- och serviceförvaltningen består av verksamheterna fastighet, allmän plats med park, gata och trafik, vatten och avlopp, måltidsservice samt stab. På förvaltningen jobbar ungefär 300 personer och vi har ett nära samarbete inom förvaltningen och med andra förvaltningar som jobbar med den fysiska och tekniska samhällsutvecklingen för kommunen. Vi satsar på gemensamma personalfrämjande aktiviteter som skapar en god stämning mellan medarbetarna på förvaltningen. Genom ett stort engagemang, god service och kunskap bidrar vi till en hållbar och väl fungerande vardag nu och i framtiden för Enköpingsborna.
Verksamheten Fastighet har ca 150 medarbetare med olika ansvarsområden som omfattar förvaltning, service och utveckling av kommunens fastigheter så som skolor, omvårdnadsboenden, idrottsverksamhet och kontorslokaler.
På fastighetsförvaltningen är vi idag för närvarande totalt 14 personer. Våra arbetsuppgifter är fastighetsförvaltning av samhällsfastigheter inom Enköpings kommun.
Vi jobbar idag med en tydlig inriktning att stärka förvaltarens roll med våra verksamheter genom utvecklingsprojekt "Förvaltaren i centrum", vidare jobbar vi med utveckling av budgetprocessen, driftprocessen och felanmälansprocessen. Förvaltarenheten befinner sig alltså i en intensiv utvecklingsfas med fokus på Kundmötet och ekonomi. Nu söker vi en kollega för ett vikariat på 1 år och 1 månad.
Som anställd på förvaltningen har vi en livsvårdstimme per vecka, och eftersom Enköpings kommun anser att hälsa är viktigt så har vi ett friskvårdsbidrag om 2000 kr/år.
Det finns möjlighet att jobba på distans när verksamheten tillåter.
Publiceringsdatum2025-02-19Arbetsuppgifter Arbetsuppgifterna innefattar ett kundansvar för tilldelade fastigheter och anläggningar. Du har löpande kontakt med våra hyresgäster och tillgodoser att lokalerna uppfyller myndighetskrav och verksamheternas behov.
Du arbetar kontinuerligt med underhållsplanering tillsammans med verksamheten och Teknisk förvaltare. Ansvaret inkluderar budgetarbete, uppföljning av driftsekonomi för fastigheterna och fakturahantering.
Exempel på arbetsuppgifter;
• Ansvara för framtagande och upprätta underhållsplaner för kommunens fastigheter.
• Löpande uppdatera åtgärder för planerat underhåll och föreslå dessa för fastighetsförvaltare
• Delta och driva utveckling av system för planerat underhåll.
• Upprätta och utföra underhållsbesiktningar.
• Operativt ansvarig för upphandling och kontroll av löpande och planerat underhåll samt verka för att aktuella fastigheter har de mest miljövänliga och kostnadseffektiva entreprenörsavtalen.
• Operativt ansvarig för tilldelad drift- och underhållsbudget samt prognos i samråd med fastighetsförvaltare och kontraktsförvaltare.
• Vara prioriteringsstöd för andra förvaltare.
• Administrativa uppgifter ingår, så som diarieföring, fakturahantering samt stödja avdelningen med diverse administrativa åtaganden.
KvalifikationerVi värdesätter högt dina personliga egenskaper och vi söker därför dig som är driven och ansvarskännande med ett strukturerat arbetssätt. Du trivs i en roll där du självständigt driver ditt arbete framåt och prioriterar effektivt på kort och lång sikt.
I din roll har du många kontaktytor, både inom och utanför kommunen. Det är därför viktigt att du är bra på och har lätt för att kommunicera, både muntligt och skriftligt. Vi vill att du samarbetar på ett lyhört sätt och motiveras av att skapa professionella och förtroendefulla relationer.
Vi söker dig som har lätt för att skapa struktur omkring dig och ödmjukt tar till dig kunden och medarbetares behov.
Vi söker dig som:
* Har relevant diplomerande förvaltarutbildning med godkänd praktik och betyg eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
* Har mycket goda kunskaper inom Officepaketet.
* Körkort B är ett krav.
Vi anser att det är meriterande om du har:
* Erfarenhet inom fastighetsförvaltning, projektledning eller ekonomi
* Samt att du har tidigare erfarenhet av offentlig sektor och upphandlingar.
ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.
Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter så finns mer information på vår hemsida.
För dig som har skyddad identitet så finns information om hur du söker tjänsten via länken nedan och under rubriken "hantering av personuppgifter"
https://enkoping.se/foretag-och-arbete/jobba-i-enkoping/kommunen-som-arbetsgivare.htmlVi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.
Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-03-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C236368".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Enköpings kommun (org.nr 212000-0282)
Arbetsplats Enköpings kommun Teknik- och serviceförvaltningen
Kontakt Enhetschef
Erik Lundin
erik.lundin@enkoping.se 0171-626913 Jobbnummer 9176246