Digitalplanerare med fokus på programmatiska köp
Vivaki Sweden AB/Starcom / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Vivaki Sweden AB/Starcom i Stockholm Välkommen till Starcom/Mediabyrå. Här försöker vi hela tiden tänja gränserna mot vad som är möjligt inom kreativitet, media & teknologi. Det kanske låter lite utmanande, men vi känner att vi har täckning för det.
Vi har vunnit årets kampanj 2 gånger senaste åren i Stockholm Media Week samt flera år dominerat i antal nomineringar. Vi har dessutom ett brons och silver i Cannes Lions mediekategori. Vi har även ett flertal nomineringar och priser i Festival of Media samt ett Grand Prix och några silver i vår egen interna globala One Awards.
Mest av allt är vi stolta över att få jobba med kunder som till exempel Telenor, Samsung, Max Hamburgare, Lindex, Mio, Ericsson med flera, och få hjälpa dem att lyckas.
Beskrivning av arbetsuppgifter:
Vi söker nu ytterligare en digitalplanerare till vårt programmatiska team.
Vi ser gärna en bred mångfald av sökande direkt från universitetet till så erfaren man har hunnit bli inom detta nya område. Teamet har varit igång sedan 2011 och är ett erfaret och nyfiket gäng som hela tiden letar efter nya samarbeten & tester kring media och data över plattformar som desktop, mobil och video. Teamet sitter helt integrerat med resten av företaget och supportar kundteamen med planering, optimering och analys inom alla typer av digitala kampanjer. Välkommen att söka!
Vår programmatiska planner jobbar med följande områden:
• Tillhandahålla programmatisk media- och datastrategi till våra kunder. o En stark förmåga att tydligt kunna kommunicera dessa rekommendationer på ett precist och begripligt sätt.
• Utforma, planera och köpa programmatiska kampanjer. o Praktisk kampanjehantering via DSP:er inkl. budstrategi, datasegmentering, optimering och kampanjhantering/traffic.
• Kontinuerligt analysera och utvärdera kampanjresultat från ett ROMI-perspektiv.
Lämplig bakgrund:
• Erfarenhet av planering och köp av digitala kampanjer premieras, t.ex. sök, socialt eller banners.
• Starkt intresse för teknik och digitala plattformar samt duktig med siffror och i excel.
• Du har en akademisk eller eftergymnasial utbildning. Gärna med ett tekniskt/IT/ingenjör-fokus.
• Lämpligen 1 - 2 års relevant arbetslivserfarenhet inom datahantering, e-handel eller marknadsföring, men även direkt från skolan får gärna söka.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
Publiceringsdatum2016-02-01Tillträdeomgående
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: Digitalplanerare
Ansökan kan skickas till e-postadress:
jobb@starcom.seKontaktHR administratör Katharina Hessling tel: 0704-266601
katharina.hessling@starcom.seFöretagVivaki Sweden AB/Starcom
AdressVivaki Sweden AB/Starcom
Box 21007
10031 STOCKHOLM
KontorsadressKapellgränd 7
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-56266600
E-postadress:
jobb@starcom.se Jobbnummer 2646138
Observera att sista ansökningsdag har passerat.