Digital verksamhetsutvecklare till enheten digitala vårdmiljöer
Region Örebro län / Datajobb / Örebro
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla datajobb i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Örebro län i Örebro,
Kumla,
Hallsberg,
Nora,
Lindesberg eller i
hela Sverige Vill du vara med och möjliggöra en riktigt bra Hälso-och sjukvård i Region Örebro län kopplat till digitalisering? Är du samtidigt riktigt vass på att omvandla strategier och planer till konkreta resultat genom att vara där det faktiskt händer - i verksamheten. Då skall du söka tjänsten som digital verksamhetsutvecklare.
Digitala vårdmiljöer är en ny enhet inom Verksamhets- och ledningsstöd. Enheten är under uppbyggnad, med målet att utveckla en kompetent beställarorganisation med förmåga att arbeta med och utveckla de digitala aspekterna av vården. Enheten samlar och koordinerar frågor avseende vårdnära digital utveckling.
Region Örebro län är en av länets största arbetsgivare och en viktig tillväxtmotor i regionen. Vi arbetar för människors hälsa, trygghet och välbefinnande och för länets utveckling. Hos oss finns spännande och viktiga jobb inom bland annat hälso- och sjukvård, tandvård, kollektivtrafik, kultur och näringslivsutveckling. Tillsammans skapar vi ett bättre liv.
Digital verksamhetsutvecklare till enheten digitala vårdmiljöer
Publiceringsdatum2022-05-09Dina arbetsuppgifterSom digital verksamhetsutvecklare kommer du att lägga stort fokus vid att samordna och koordinera projekt i vårdens utvecklings- och förbättringsarbeten samt vara ett metodstöd.
Operativt stötta verksamheterna vid införande av nya lösningar och förbättra användningen av befintliga. Leda, driva och medverka i utvecklingsprojekt och förändringsarbete samt realisera strategier och planer i nära samarbete med kärnverksamheten.
Som digital verksamhetsutvecklare innefattas även att arbeta på nationell nivå med bland annat nationella tjänster, kvalitetsregister samt strukturerad dokumentation. Du kommer också att ingå i Sussa samverkan- ett samarbete mellan 9 regioner där den övergripande idén är att samverka mellan regionerna för att vara en bidragande del i arbetet med att nå målen för vision e-hälsa 2025.
Övrig information
Vi har gjort vårt medieval för denna rekrytering och undanber oss därför erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annonsering.
KvalifikationerFör att lyckas i din roll krävs att du tidigare har arbetat med projekt eller processledning, därutöver ser vi gärna att du är självständig, initiativtagande, samarbetsvillig, strukturerad, kreativ samt har en problemlösande förmåga då man i arbetet rör sig i mellan verksamhet och IT.
Vi ser gärna att du har högskoleexamen som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten.
Meriterande med tidigare erfarenhet av arbete inom Hälso- sjukvård och-/eller arbete med frågor kopplat till digitalisering såsom exempelvis systemförvaltning.
Tidigare erfarenhet av arbete i nationella nätverk/samverkansforum samt förändringsarbete såsom förändrade arbetssätt i en organisation är meriterande.
Ansökan
Urval och intervjuer sker löpande under ansökningsperioden.
Ansökan ska innehålla fullständigt CV, personligt brev samt adressuppgifter. Intyg, betyg, examensbevis med mera ska lämnas vid en eventuell intervju.
Läs mer här
www.regionorebrolan.se/vierbjuderdigAnna Hedborg, enhetschef
Telefon: 019-602 27 16
E-postadress:
anna.hedborg@regionorebrolan.seFacklig kontaktPetra Ekenstam, SACO
Telefon: 019-602 37 36
Tina Karlsson Forsberg, Vision
Telefon: 019-602 17 00
Marlene Kerber, Vårdförbundet
Telefon: 019-602 37 80
Varaktighet, arbetstid
100% , Heltid
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-05-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagREGION ÖREBRO LÄN
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HoS:2022:006".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Region Örebro Län (org.nr 232100-0164)
Arbetsplats Region Örebro län
Jobbnummer 6624500
Observera att sista ansökningsdag har passerat.