Digital utvecklare

Helsingborgs stad, Serviceavdelningen / Organisationsutvecklarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla organisationsutvecklarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Helsingborgs stad, Serviceavdelningen i Helsingborg

Du vill något. Det vill vi med! Hos oss går vi från vilja till handling så här har du alla förutsättningar att påverka och få saker gjorda. Vi lyssnar, hjälps åt och jobbar för att dra åt samma håll. Här finns möjligheterna för dig som vill skapa, bygga, förändra, uppleva och utvecklas. Helsingborg är staden för dig som vill något.

Helsingborg kontaktcenter öppnade under 2013. Kontaktcenter som har i uppdrag att samordna stadens service gentemot allmänheten bygger på principen "en väg in". Syftet är ökad service och högre tillgänglighet. Vår digitala utvecklare får nya utmaningar internt på kontaktcenter det kommande året. Vi söker därför dig som vill anta utmaningen att som digital utvecklare vara med och fortsätta bygga upp en verksamhet som sätter Helsingborg på kartan när det gäller god service, hög tillgänglighet och digital utveckling med invånarna i fokus.

Kontaktcenters mål är höga med siktet inställt på att bli sverigeledande avseende effektiv service, tillgänglighet och bemötande. De kommande åren fokuserar vi även på att bli Sveriges mest innovativa och digitala kontaktcenter. Det ställer krav på att vi ser över våra tjänster och vår service med nytänkande och digitalisering i fokus.
Helsingborgs kontaktcenter organiseras inom stadsledningsförvaltningen och är en enhet inom serviceavdelningen.



Publiceringsdatum
2017-07-04

Arbetsuppgifter
Som digital utvecklare är du en stödfunktion till hela enheten och tillhör organisatoriskt kontaktcenters ledningsstöd som är placerat direkt under kontaktcenterchefen. Ditt uppdrag är att förenkla, förbättra, effektivisera och utveckla våra ärendeprocesser i nära samarbete med ledningen, enhetens anställda och tillsammans med olika verksamheter i stadens organisation. Du både driver och deltar i projekt med digital utveckling i fokus, både för kontaktcenter och i samarbete med andra verksamheter. För att du ska trivas med tjänsten så har du förmågan att arbeta i grupp, likväl som att arbeta självständigt. Du har lätt för att arbeta med strategiska övergripande frågor lika mycket som du kan hantera snabba operativa uppdrag. Du trivs med att arbeta i en miljö som ständigt förändras utifrån kundens behov och du drivs av att arbeta med utveckling. Du ser möjligheter och löser problem. Att tillhandahålla exceptionell service är en central utgångspunkt för dig.
Att arbeta i ledningsstödet innebär att bearbeta och utföra de uppdrag som kontaktcenters ledning beslutar om. Du kommer också att fungera som rådgivande och initiativtagande för kontaktcenters digitala profil varför det är viktigt att du har en bakgrund som kombinerar erfarenheter från verksamhetsutveckling i en serviceorganisation med erfarenhet från arbete med digital utveckling. Du har tekniskt kunnande inom IT-utveckling som gör att du kan driva digitala utvecklingsprojekt och vara kontaktperson gentemot våra externa partners inom området.



Kvalifikationer
Vi söker dig som
• Har högskole-/universitetsutbildning eller motsvarande inom verksamhetsutveckling och IT.
• Har flerårig erfarenhet av att arbeta med digital utveckling och utveckling av ärendehantering.
• Har erfarenhet av arbete med processkartläggning och projektledning.
• Kan höja blicken och se helheten samtidigt som du inte missar detaljerna.
• Är strukturerad, flexibel och har en god förmåga att prioritera.
• Har förmågan att ta till dig strategiska riktlinjer och omsätta det till verklighet.
• Har förmågan att dra nytta av gruppens olika egenskaper för att tillsammans nå bästa resultat.
• Trivs med att jobba i ett högt tempo och kan hålla många bollar i luften samtidigt.
• Har mycket goda kunskaper i svenska och engelska, i tal likväl som skrift, och din verbala förmåga gör att du har lätt att ta del av information och omsätta den till handling.
• Är representativ och utåtriktad med hög social kompetens.
• Har starkt kundfokus och lätt för att skapa goda relationer med andra.
För att lyckas i tjänsten ser vi att du är självgående, drivande och har förmågan att skapa förtroende. Du har ett genuint intresse för teknik och dess utveckling men kan också kommunicera det på ett begripligt sätt till din omgivning.
Kontaktcenter är en del av stadens krisorganisation vilket innebär att vi har en aktiv roll i arbetet vid krissituationer samt oväntade och extraordinära händelser.


ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Helsingborgs stad använder vi rekryteringsverktyget Visma Recruit. Därför ber vi dig att skicka in din ansökan genom att klicka på ansökningslänken i annonsen. Frågor om hur du ansöker och lägger in ditt CV ställer du till Visma Recruit 0771-10 10 29.

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanber vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning, tillträde: Vikariat till och med oktober 2018 eller enligt överenskommelse. Tillträde omgående eller efter överenskommelse. Löpande urval kan ske och även testning kan förekomma. .

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-06
Ange följande referens när du ansöker: C14334
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Soraya Kabelele-Senya soraya.kabelele-senya@helsingborg.se

Företag
Helsingborgs stad, Serviceavdelningen

Adress
Helsingborgs stad, Serviceavdelningen

25189 Helsingborg

Kontorsadress
Kontaktcenter Stortorget 17 Helsingborg

Jobbnummer
3589886

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Helsingborgs stad, Serviceavdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Helsingborgs stad, Serviceavdelningen: