Digital Specialist - social media

Poolia Sverige AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Brinner du för kommunikation genom sociala medier? Vill du dessutom ha en roll där du självständigt både planerar, producerar och publicerar innehåll till olika kanaler? Då kan det här vara ett uppdrag för dig. Vi söker för kunds räkning dig som har bred erfarenhet inom marknad, är van att arbeta B2B och är sugen på en ny utmaning. Tjänsten är på heltid med start så snart som möjligt och på längre sikt. Urval och intervjuer sker löpande, välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2020-01-27

Om tjänsten
I rollen som digital specialist inom sociala media ansvarar du för att proaktivt planera, skapa och även publicera innehåll för företagets digitala kanaler och sociala medier. Du kommer alltså att arbeta med hela kedjan för det redaktionella innehållet och även säkra att rätt budskap förmedlas. Tillsammans med dina kollegor arbetar du även med utveckling och förbättringar och ingår i marknadsplaneringsarbetet. Du kommer att arbeta för vår kund och vara placerad på deras huvudkontor i centrala Stockholm men vara anställd som konsult hos oss på Poolia. För rätt person kan vidare möjligheter finnas då uppdraget är långsiktigt.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
• Ansvara för innehållet till Instagram, Facebook och LinkedIn
• Koordinera arbetet med övrig marknadsföring och kommunikation
• Utveckla kontostrukturen och arbeta med SEO
• Ansvara för bild- och videomaterial
• Följa upp och rapportera statistik och nyckeltal
• Besvara kommentarer och diskussioner på sociala medier
• Hantera administrativa uppgifter

Vem är du?
För den här rollen krävs minst högskoleutbildning eller motsvarande inom digital marknadsföring. Vi tror även att du hunnit arbeta i en liknande bredare roll och har mycket vana av SEO/SEM/PPC samt Google analytics. Du känner dig trygg i att ta ett självständigt ansvar för att både planera och skapa content och har tidigare erfarenhet av B2B marknadsföring. Då företaget främst arbetar med Facebook, Instagram, LinkedIn och Youtube är det viktigt att du har tidigare kunskap och vana av dessa plattformar. Du både skriver och talar svenska och engelska flytande.

Som person söker vi dig som är drivande, strukturerad och hör hög målmedvetenhet. För att trivas i rollen är du dessutom idérik, lösningsfokuserad och kreativ. Du jobbar lika bra självständigt som i samarbete med andra och kommer snabbt in i nya sammanhang och arbetsprocesser.


Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid, mer än 6 månader

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Poolia Sverige AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "56006".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Poolia Sverige AB (org.nr 556426-7655), http://www.poolia.se

Arbetsplats
Poolia Office Professionals AB

Jobbnummer
5063242

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia Sverige AB: