Digital Service Manager Mitt Telenor

Telenor Sverige AB Consumer Marketing / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Consumer Marketing i Stockholm, Karlskrona, Göteborg eller i hela Sverige

Consumer Marketing ansvarar för att driva och utveckla vår konsumentaffär och vårt varumärke med fokus på digitala kanaler, tjänster och kunderbjudanden.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.

Alla är innovatörer. Men på olika sätt. Nu har vi lediga jobb för dig som tänker nytt inom försäljning och kundrelationer. För dig som vill arbeta i en digital värld där våra kunder alltmer kopplar upp sina prylar, låter klockan på armen ha koll hjärtslagen och styr e-shoppen från mobilen. På Telenor är du alltid en del av ett större sammanhang. Genom våra produkter och tjänster föds nya tankar och innovationer. Och bäst blir det när vi gör saker tillsammans med andra.

Digital Service Manager Mitt Telenor Vill du vara med och driva vår digitala förändringsresa?

Telenor gör en strategisk och ambitiös satsning inom det digitala området med målsättningen att 80 % av våra kundinteraktioner ska vara digitala år 2020. Avdelningen Digital Channels spelar en central roll i vår digitala transformation och ansvarar för att utveckla och driva försäljning, kundservice och kundupplevelse i våra digitala kanaler.

En stor del i denna satsning är Mitt Telenor app och web och vi söker nu en Digital Service Manager som vill vara en del av att driva arbetet med att utveckla attraktiva digitala kundmöten, förflytta serviceärenden till digitala kanaler och skapa engagemang i våra digitala kanaler.

Som Digital Service Manager Mitt Telenor är du en del av Digital Channels Service and Engagement team och är med och driver vår digitala förändringsresa. Du ansvarar du för att optimera våra befintliga och identifierade kunders digitala serviceupplevelse, på webben och i vår app. Du kommer att vara en nyckelaktör i förflyttningen av serviceärenden till digitala kanaler och kommer även aktivt delta i affärsutvecklingen av de övriga digitala tjänster Telenor erbjuder sina kunder. Du tar alltså en central roll i den digitala transformation som pågår.

I din roll ingår att:

ta fram och ansvara för strategi samt taktisk plan för att öka användandet av och engagemanget i våra digitala servicetjänster mäta, analysera och förbättra ROI i våra kampanjer för att driva effektivitet ta fram tjänster och innehåll som skapar engagemang och driver lojalitet arbeta med hela kedjan från idé till koncept, implementation, analys och resultatuppföljning samarbeta tätt tillsammans med dina kollegor inom Utveckling, Content, UX och Sales på Digital Channels och tvärfunktionellt med framför allt Kundservice, CRM, Produkt och Process för att driva utveckling och användning av våra självbetjäningskanaler samt förflyttningen av serviceärenden till digitala kanaler optimera kundernas digitala serviceupplevelse och maximera lösningsgraden i våra digitala servicetjänster uppföljning, analys och åtgärdsplanering vid eventuella avvikelser vara en intern ambassadör för vår digitala servicestrategi
Vi söker dig som har relevant akademisk examen och 3+ års erfarenhet av marknadsföring av appar, servicetjänster eller liknande roll med digitalt fokus samt god affärsförståelse och förmåga att omvandla strategier till taktiska planer. Du har erfarenhet av digital affärsutveckling och projektledning och ett brinnande intresse för digitala tjänster och ny teknik, med stark nyfikenhet på den senaste utvecklingen inom digital marknadsföring, apputveckling och servicetjänster. Erfarenhet från en komplex tjänste- eller produktorganisation inom till exempel telecom, energi, bank/finans, försäkring eller liknande är meriterande. Vidare har du god kommunikationsförmåga på såväl svenska som engelska.

Som person är du kreativ och nytänkande, har en hög energinivå och är inte rädd att anta en ny utmaning. Du är resultatorienterad och har en god analytisk förmåga. För att lyckas med våra ambitioner är det viktigt att du är duktig på att få med dig olika interna intressenter på vår digitala förändringsresa, och tillsammans med dem hittar nya smarta lösningar på våra utmaningar

En av dina nyckelegenskaper är din förståelse för de digitala kunderna och deras behov samt ditt stora intresse för digital utveckling och de möjligheter den ger. Självklart föredrar du själv digitala kanaler och hänger med i den digitala utvecklingen i omvärlden. Att arbeta datadrivet och med användaren i fokus är för dig en självklarhet.

Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen med din ansökan. Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2016-12-31. Vi ser fram emot din ansökan!

Har du frågor? I denna rekrytering samarbetar vi med Harvey Nash AB. Vill du veta mer om tjänsten, kontakta ansvarig rekryteringskonsult Jonas Röhne jonas.rohne@harveynash.se .

Placeringsort: Stockholm

Anställningsform: Tillsvidare

Varaktighet, arbetstid
heltid tillsvidare

Publiceringsdatum
2016-12-02

Ersättning
fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonas Röhne

Företag
Telenor Sverige AB Consumer Marketing

Adress
Telenor Sverige AB Consumer Marketing
Telenor Sverige AB
11688 Stockholm

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3192338

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB Consumer Marketing

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB Consumer Marketing: