Digital Marknadsförare till Mat.se
Framtiden AB / Marknadsföringsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Framtiden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Är du en driven och kreativ person som brinner för digital marknadsföring? Trivs du dessutom i en roll där du planerar din egen arbetsdag? Då har du kommit rätt! Nu söker Mat.se en digital marknadsförare som vill arbeta i en fri och kreativ miljö med möjlighet att utvecklas!
Dina arbetsuppgifter
Som Digital Marknadsförare på Mat.se kommer du att ha en självständig roll där du har stort mandat över din egen tid och budget. Tjänsten innebär stora möjligheter att påverka både verksamheten och den fortsatta utvecklingen av Mat.se. Här blir du en del av ett drivet och innovativt team som jobbar för att ligga steget före i allt.
Några av dina arbetsuppgifter är att:
• identifiera kampanjmöjligheter
• se över befintliga och potentiella kanaler
• analysera kostnader och aktiviteter
• utvärdera kanaler och analysera kunder
• du kommer även att arbeta med Google Analytics
Om företaget
Mat.se är en av Sveriges ledande matbutiker på nätet med hemleverans. Sedan starten 2012 har målet varit att leverera mat av hög kvalité till rätt pris och framförallt erbjuda den bästa köpupplevelsen, från klick till leverans, för sina kunder.
Företaget erbjuder ett fullsortiment av pinfärska varor och ett stort ekologiskt sortiment i kombination med inspirerande recept och veckomenyer för att förenkla vardagen för sina kunder.
Företagets logistik och tekniska utveckling ligger i framkant, med bland annat leverans till bakluckan på Volvobilar. De har även påbörjat ett testprojekt med leveranser direkt till kylskåpet med hjälp av smarta lås.
Mat.se finns idag i Stockholm, Göteborg och Västra Skåne med runt 8000 leveranser i veckan.
Lär gärna mer på mat.se
Din profil
Nu söker vi en kreativ, driven och självgående person med 2-3 års erfarenhet av SEM och digital marknadsföring B2C. För att lyckas i rollen så krävs det att du har god erfarenhet av att optimera digitala kampanjer och arbeta med Sociala medier. Du som söker har även hög analytisk förmåga med baskunskaper i HTML5/CSS3 samt erfarenhet av Google Analytics. Du behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Det är även meriterande om du har goda kunskaper i Photoshop eller Sketch, certifieringar inom Adwords och sociala medier samt erfarenhet av Google Tag Manager. Som person är du målinriktad och trivs i en självständig roll.
Om oss
Framtiden finns till för att världen behöver fler bra företag. Vi levererar personal till företag och samtidigt ger vi jobb till människor. Vi lever efter våra värderingar som är Glädje, Enkelhet och Kör! Vi är specialister på att rekrytera Unga Talanger, dvs personer som är i början av sin karriär, till rätt företag. Framtiden finns på sju orter i Sverige och är ett av Sveriges snabbast växande företag.
Framtiden AB arbetar med både bemanning och rekrytering och vår idé är att minska avståndet mellan utbildningen och arbetslivet. Vi gör vad vi heter - hjälper våra kunder till en bättre framtid genom den personal som vi förmedlar.
För denna tjänst förmedlar vi på Framtiden AB kontakten men du kommer att bli anställd direkt hos kundföretaget.
Villkor
Start: Omgående eller enligt överenskommelse
Område: Göteborg
Tider: 8-17
Urval sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-06-05ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-07-07
Ange följande referens när du ansöker: 12178
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTheresia Sundström
theresia@framtiden.com 0723-019519
FöretagFramtiden AB
AdressFramtiden AB
Drakegatan 7
41250 Göteborg
KontorsadressDrakegatan 7
Jobbnummer 3539665
Observera att sista ansökningsdag har passerat.